ثبت ۳ آبشار آذربایجان‌غربی در فهرست میراث طبیعی ملی

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۶:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۱۶۹۳
ثبت ۳ آبشار آذربایجان‌غربی در فهرست میراث طبیعی ملی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سه آبشار گیوران خوی، داراب سلماس و بدلان خود در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جلیل جباری با اشاره به ثبت سه آبشار در فهرست میراث طبیعی ملی اظهار کرد: یکی از جلوه‌های زیبای طبیعت استان آذربایجان‌غربی وجود چشمه‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا است.

وی تصریح کرد: در این راستا آبشار زیبای بدلان در ۲۴ کیلومتری شهر خوی در زمره این‌ها است که در ردیف آبشارهای دائمی قرار دارد و این آبشار در در دامنه کوه بلند اورین شهر خوی واقع و حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: آبشار بدلان تقریباً در ردیف بلندترین آبشارهای استان آذربایجان‌غربی قرار دارد و در فاصله پنج کیلومتری روستا بدلان قرار گرفته و در بین محلی‌ها به آبشار قیزیل چیر مشهور است.

وی تصریح کرد: همچنین آبشار گیوران هم یکی از آبشارهای شهرستان خوی است که به همراه آبشار داراب سلماس در سوم اسفند سال جاری در شورای ثبت ملی آثار طبیعی به ثبت رسید.

جباری افزود: با ثبت این سه اثر طبیعی تعداد آثار طبیعی استان به ۱۸ مورد رسید و در این میان شهرستان تکاب با ۶ اثر طبیعیپیشقراول این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین در سال جاری آبشار قینرجه تکاب و چشمه معدنی شور سو چایپاره از جمله آثار طبیعی ثبت شده در فهرست ملی بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز