کاهش ۲۶ درصدی جرایم سایبری در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۷:۲۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۱۷۱۶
کاهش ۲۶ درصدی جرایم سایبری در آذربایجان‌غربی
رییس پلیس فتای آذربایجان‌غربی از کاهش ۲۶ درصدی جرایم سایبری در استان خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای استان در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی مرکز فوریت های پلیسی فتا خبر داد.

وی در این زمینه افزود: مرکز فوریت‌های پلیسی فتا با شماره ۲۲۱۱۲ تا آغاز سال جدید راه‌اندازی و بصورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری با همکاری مردم و تلاش شبانه‌روزی پلیس فتا جرائم سایبری در استان ۲۶ درصد کاهش یافت.

نصرتی گفت: بکارگیری نیروی های متخصص و تجهیزات به روز سبب کشف ۱۰۲ درصدی جرائم سایبری در استان شد.  ۲۲ درصد مجرمین زن و ۷۸ درصد مرد بودند که ۴۸ درصد این جرائم اقتصادی، ۳۶ درصد اخلاقی، ۳ درصد سیاسی  بوده که برداشت غیرمجاز از حساب افراد ۲۶ درصد را شامل میشود و با توجه به فعال شدن رمز دوم و پویا این جرائم نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

نصرتی در ادامه ضمن اشاره انتشار شایعات و مطالب کذب در فضای مجازی گفت: نشر  شایعات جهت جذب فالور و مخاطب برابر ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، جرم و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی افزود: همچنین هرگونه انتشار پیام، تصویر و فایلی که به اعضای خانواده منتسب میشود قابل پیگیری است و خانواده‌ها در مواجه با چنین مواردی به پلیس فتا مراجعه تا صحت و سقم موضوع بررسی شود که این موارد برابر ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی، حبس و جزای نقدی دارد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان افزود: چنانچه در هر ساعتی از شبانه روز وجهی از حساب شهروندان خارج شد، باید در سریعترین زمان به پلیس فتا مراجعه تا حساب مقصد مسدود شود. در این زمینه ۱۵ باند کلاهبرداری با ۴۶ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و مبلغ  ۲۵ میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری کشف و به صاحبین عودت شده است.

نظر شما