حضور بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر بانه‌ای در سریال سنجرخان

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۰:۴۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۱۹۸۷
حضور بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر بانه‌ای در سریال سنجرخان
بهاالدین عزیززاده در سریال تاریخی سنجرخان به عنوان بازیگر به ایفا، نقش خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ از سوی گروه کارگردانی سریال بزرگ سنجر خان از هنرمند پیشکسوت بانه‌ای بهاالدین عزیززاده جهت حضور و بازی در این سریال دعوت بعمل آمد.

همچنین در این سریال تاریخی و فاخر از  هنرمندان دیگری از استان کردستان نیز برای بازی و همکاری در این پروژه دعوت بعمل آمده است.

این سریال به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی در ۲۶ قسمت برای تابستان ۱۴۰۰ ساخته و از شبکه اول سیما پخش خواهد شد، سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

تاریخ این مرز و بوم به ویژه در دو سده اخیر، مملو از حوادث ریز و درشت و تلخ و شیرین است که بیشتر آنها با مبارزات ملی و منطقه‌ای، علیه استبداد و استعمار عجین شده، مبارزاتی که معیار و محک روحیه آزادی‌خواهی و آزادگی مردم  بوده و دستاوردهای فراوانی داشته است. مقابله با زیاده‌خواهی‌های بیگانگان و مبارزه مسلحانه با عوامل خارجی و استعمارگران، بخش مهمی از این مبارزات را تشکیل می‌دهند و در این بین، چهره‌های شاخصی وجود داشته‌اند که رهبری خیزش‌های مردمی بر عهده آنها بوده است، شخصیت‌هایی همچون سنجرخان وزیری که جان خودش را در راه مبارزه حق طلبانه خود فدا کرد و همین موضوع حالا دستمایه تولید سریالی با همین عنوان شده است.

 

نظر شما