تأثیر واکسن روسی در برابر کلیه جهش های ویروس کرونا

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۲:۰۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۴۵۰۷
تأثیر واکسن روسی در برابر کلیه جهش های ویروس کرونا
به گفته سازنده واکسن روسی کرونا، این واکسن نتایج خوبی در برابر جهش های جدید ویروس از جمله انواع انگلیسی و آفریقای جنوبی آن داشته است.

به گزارش برنا و به نقل از خبرگزاری تاس، دنیس لوگونوف، معاون مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیای روسیه که واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V  را تولید کرده است، به رویترز گفت: این واکسن روسی نتایج خوبی در برابر جهش های جدید ویروس کرونا از جمله انواع آن در انگلیس و آفریقای جنوبی، داشته است.

وی گفت: مطالعه اخیر که توسط مرکز گامالیا در روسیه انجام شد، نشان داد که واکسیناسیون مجدد با واکسن Sputnik V در برابر جهش های جدید ویروس کرونا، از جمله نوع انگلیسی و آفریقای جنوبی آن، بسیار خوب عمل می کند.

لوگونوف افزود: محققان بر این باورند که واکسن های مبتنی بر وکتور در واقع برای واکسیناسیون مجدد در آینده بهتر از واکسن های مبتنی بر پلتفرم های دیگر هستند.

وی در ادامه تاکید کرد که نتایج این آزمایش نشان داد که واکسیناسیون مجدد بر کارایی این واکسن تأثیری ندارد.

به گفته این دانشمند، آنتی بادی های اختصاصی برای وکتورهای مورد استفاده در این واکسن که می تواند یک واکنش ضد وکتور ایجاد کند و کار خود واکسن را تضعیف کند، از 56 روز پس از واکسیناسیون کمرنگ شدند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن خود را در برابر ویروس جدید کرونا در 11 آگوست سال 2020 ثبت کرد.

واکسن Sputnik V توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شد. این واکسن بر روی یک پلت فرم مبتنی بر وکتور آدنوویروس انسان قرار دارد و در دو دوز تجویز می شود.

 

نظر شما