۹۴ کتابخانه طی یکسال گذشته در کشور افتتاح شدند

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۹:۵۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۷۶۰۶
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه امسال به رغم شیوع کرونا سال پرباری برای نهاد کتابخانه های عمومی بود، گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون ۹۴ کتابخانه در کشور افتتاح شده و در طول ۱۰ روز آینده، ۶ کتابخانه دیگر در نقاط مختلف کشور افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علیرضا مختارپور" دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز شنبه 16 آذر در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب، ۳۷۲ کتابخانه در سطح کشور وجود داشت که اکنون به ۷ هزار و ۳۰۷ مورد رسیده که این رقم به معنای ۱۰ برابر شدن تعداد کتابخانه های عمومی است.

وی اظهار داشت: فعالیت های کتابخانه های عمومی به فضای مجازی رفته و تاکنون ۹۶ هزار برنامه در این راستا اجرا شده است.

وی آمار کتابخانه های عمومی نیمه تمام در سطح کشور را ۳۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: می توانیم ظرف یک تا ۲ سال آینده، در صورت تامین بودجه، این کتابخانه ها را تکمیل کنیم.

مختارپور ادامه داد: سهم ما از بودجه فرهنگی همواره پایین بوده و هر هزینه و بودجه ای که از بخش فرهنگ دریغ شود، چند سال بعد باید شاهد آسیب های اجتماعی باشیم.

وی افزود: به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم از افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان و کتابداران برخوردار شویم که امیدواریم در این زمینه بتوانیم از توجه دولت بهره مند شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز