رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان خبرداد:

۱۷۱ معدن فعال در لرستان وجوددارد / وجود ۲۳۴ واحد سنگبری در استان

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۲۳:۵۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۹۳۴۸
۱۷۱ معدن فعال در لرستان وجوددارد  / وجود ۲۳۴ واحد سنگبری در  استان
بهزاد منصوری گفت: در حال حاضر تعداد معادن فعال استان 171 معدن است.

 به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان؛ منصوری در جمع رسانه ها ،اظهارکرد: در حال حاضر تعداد معادن فعال استان 171 و تعداد معادن غیرفعال استان نیز 106 واحد، همچنین تعداد معادن سنگ تزئینی فعال استان 45 واحد و واحدهای غیرفعال سنگ تزئینی نیز 75 واحد است.

اوافزود: تعداد سنگبری های استان نیز 234 واحد دارای پروانه بهره برداری است که حدود 80 درصد این تعداد با ظرفیت 40 درصد فعالیت می‌کنند.

منصوری تصریح کرد: تعداد افراد مشغول در حوزه معادن بر اساس پروانه بهره برداری  یک هزار و 862 نفر و در سنگبری ها نیز 2 هزار و 710 نفر است که در واقعیت بیش از دوبرابر  اعداد مذکور است.

اوخاطرنشان کرد: درصد فعالیت واحدهای صنعتی فعال در استان نیز متفاوت است به گونه ای که 141 واحد به طور 100 درصد فعالیت دارند و مابقی نیز بین 25 تا 75 درصد فعالیت دارند.

منصوری با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری  بر اساس اطلاعات جواز تاسیس واحدهای فعال استان نیز 25 هزار و 769 میلیارد و 361 میلیون ریال است، خاطر نشان کرد: بیشترین فراوانی گروه های صنعتی واحدهای فعال در استان به ترتیب سنگبری هابا 243 واحد   و   صنایع غذایی با 152 واحد و کمترین واحدها نیز مربوط به صنایع نساجی و سلولزی است.

او درباره عملکرد سه ماهه سوم سال 1399 بخش معدن نیز ،یادآورشد: برخی از مواد معدنی شامل سنگ آهک، سنگ گچ، لاشه موزاییکی، مرمریت، چینی، فلدسپات، گرانیت، تالک، سیلیس، قیر طبیعی، لاشه آهکی، مارن، کنگلومرا، لاسه و مالون، سرب و روی، خاک صنعتی و شن و ماسه رودخانه ای در این مدت تولید شده است.

 منصوری بیان کرد: میزان استخراج واقعی این واحدهای معدنی نیز یک  میلیون و 643 هزار و 139 تن بوده است و همچنین 593 هزار و 963 تن موادمعدنی تولیدی در استان نیز ذخیره شده است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به میزان صادرات سنگ در استان در سال 98 نیز اشاره کرد و افزود: جمع کل صادرات سنگ استان  به میزان 2 هزار و 474 تن و 22 کیلوگرم به ارزش صادراتی 819 هزار و 678 دلار بوده است.

او با اشاره به اینکه این میزان سنگ صادراتی از گمرک خرم آباد و سایر گمرکات کشور صادر شده است، گفت: این میزان سنگ به بازارهای هدفی همچون ترکیه، استرالیا، امارات، کویت، روسیه، سنگاپور، آلمان و چین صادر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز