روز ۱۳ فروردین در خانه بمانید/حضور در پارک ها ممنوع است

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۷۷۲۵
روز ۱۳ فروردین در خانه بمانید/حضور در پارک ها ممنوع است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز استان در روز طبیعت (۱۳بدر) ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمدابراهیم زارعی  اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا هر گونه دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز موجود در سطح استان در روز طبیعت(۱۳ بدر) ممنوع است.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و صداوسیمای مرکز استان و سایر رسانه‌ها هم چون سال گذشته برنامه‌ریزی و اقدام لازم را در خصوص آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم و همچنین برخورد با متخلفان در این زمینه انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به کاهش زمان محدودیت تردد شبانه هم اشاره کرد و گفت: به دلیل تغییر ساعت و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ۲۲ تغییر پیدا کرده است.

زارعی با بیان اینکه این ممنوعیت از ساعت ۲۲ تا سه بامداد است، یادآور شد: براساس تشخیص دوربین‌های پلیس برای متخلفان جریمه صادر و قانون اعمال می‌شود.

وی از شهروندان استان درخواست کرد روز طبعیت را در خانه‌هایشان بمانند و از حضور در اماکن عمومی پرهیز و شیوه‌نامه‌های بهداشتی که سلامت آنها و جامعه را تضمین می‌کند، رعایت کنند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است و در حال حاضر ۱۹۴ بیمار مشکوک به کرونا هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۵ نفر مربوط به سنندج است و ۴۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سیزدهمین روز فروردین در تقویم رسمی ایران به نام روز طبعیت نامگذاری شده که در این روز مردم به دامن طبیعت می‌روند و بعد از این روز تعطیلات و جشن‌های نوروزی به پایان می‌رسد.

۲ سال است به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ از تجمع و دورهمی شهروندان در فضاهای سبز و بوستان‌ها جلوگیری به عمل می‌آید به گونه‌ای که ورودی بوستان‌ها مسدود می‌شود و اجازه ورود مسافران و مردم به این مکان‌ها داده نمی‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز