آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان یزد تا ۱۲ فروردین

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۲۱:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۸۶۳۵
آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان یزد تا ۱۲ فروردین
با افزایش تعداد مبتلایان قطعی در یک شبانه روز و شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونای انگلیسی، استان یزد در استانه پیک جدید کووید ۱۹ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر "ابراهیم سلمانی" سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان یزد تا پایان روز ۱۲ فروردین گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

سلمانی با اشاره به شناسایی ۲۴۷ مبتلای جدید گفت: از این تعداد، ۲۵ نفر در بیمارستان های استان بستری و۲۲۲ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

وی با اشاره به شناسایی دو سرخوشه جدید ویروس جهش یافته در شهر یزد ادامه داد: تاکنون ۴۷ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۵۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

وی خاطر نشان ساخت:  در حال حاضر، ۲۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رنگ بندی های کرونایی گفت: شهرستان اشکذر در وضعیت ابی، شهرستان خاتم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات اخر هفته تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی، برپایی مراسم‌های عروسی و ترحیم و دید وبازدیدهای نوروزی سبب شده تا هشت شهر یزد درگیر بیماری جهش یافته انگلیسی باشد.

سلمانی  تصریح کرد: تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری  رسیده است و هم وطنان از برگزاری دورهمی های خانوادگی در روز طبیعت  جدا خودداری کنند.‌

نظر شما