رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

توزیع مرغ به ۲ برابر نیاز بازار یزد رسید

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۱:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۹۱۴۴
توزیع مرغ به ۲ برابر نیاز بازار یزد رسید
​رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه توزیع مرغ در بازار یزد در برخی روزهای تعطیل به 150 تن در روز نیز رسیده است، گفت: این میزان تقریبا دو برابر نیاز بازار یزد است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدرضا علمدار یزدی" رئیس سازمان صمت در دیدار با آیت الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک فرا رسیدن سال نو با اشاره به افزایش فعالیت‌های سازمان صمت استان یزد در ایام نوروز اظهار داشت: نیروهای این سازمان در استان یزد هم در بحث نظارت و هم توزیع اقلام مورد نیاز مردم به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز کار توزیع میوه به صورت شبانه روزی انجام شده و از 800 تن میوه ذخیره سازی شده برای ایام عید، تاکنون 500 تن در بازار توزیع شده و یزد در زمینه توزیع میوه از استانهای خوب و نرمال کشور به شمار می رود.

علمدار یزدی در مورد وضعیت بازار مرغ استان یزد نیز اظهار داشت: وضعیت مرغ در یزد نسبت به سایر استانها بهتر است اما هنوز شرایط مطلوب نیست و کمبود در بازار احساس می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: توزیع مرغ در استان یزد که در شرایط عادی روزانه 80 تن مصرف مرغ داشت، از 35 تا 150 تن متغیر بوده است.

وی تصریح کرد: نیاز استان در شرایط عادی 80 تن بود اما برخی روزها تا 150 تن توزیع نیز انجام شده و به‌رغم اینکه این میزان تقریبا دو برابر میزان مصرف روزانه استان است، باز هم بازار تشنه است.

علمدار یزدی، علت این امر را عدم رعایت قیمت گذاری توسط برخی استانها و مولد نبودن برخی دیگر دانست و گفت: این امر سبب شده تا مرغ کشتار شده در استان یزد به صورت رسمی یا غیررسمی روانه این استانها شود.

نظر شما