استاندار:

استان سمنان در حال ورود به موج جدید کرونا با شیب ابتلای تند است

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۲:۵۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۹۲۲۸
استان سمنان در حال ورود به موج جدید کرونا با شیب ابتلای تند است
استاندار سمنان گفت: متأسفانه اکثر استان‌های کشور از جمله استان سمنان در شرایط ورود به موج جدید کرونا با شیب تند قرار گرفته‌اند.

به گزارش برنا؛ علیرضا آشناگر ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: علی‌رغم آنکه در چند هفته گذشته وضعیت باثباتی در استان داشتیم؛ اما به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت برخی از مردم در دورهمی‌ها، همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان تغییر کرد.

او افزود: در حال حاضر، شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استاندار سمنان اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ‌بندی استان سمنان، ناگزیر به اعمال محدودیت‌های جدی‌تری در مشاغل صنفی و اداری در استان خواهیم بود و بر این اساس، در دستگاه‌های ضروری و خدمات‌رسان مستقر در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، یک‌سوم کارکنان در دورکاری بوده و در سایر دستگاه‌های کمتر ضروری این شهرستان‌ها نیز 50 درصد از کارکنان به‌صورت دورکاری، انجام وظیفه خواهند کرد.

آشناگر افزود: در شهرستان‌های با وضعیت زرد کرونایی ۱۰۰ درصد کارکنان در دستگاه‌های ضروری و خدمات‌رسان در محل کار خود حضور یافته و در سایر دستگاه‌های کمترضروری این شهرستان‌ها نیز یک‌سوم کارکنان در دورکاری خواهند بود.

او در تشریح فعالیت مشاغل و اصناف اظهار کرد: مشاغل گروه یک و دو در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و مشاغل گروه‌های یک، دو و سه در شهرستان‌های با وضعیت زرد امکان انجام فعالیت را خواهند داشت.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد همچنان در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار اعمال خواهد شد، گفت: در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور، تأکید شد تا با کسانی که علی‌رغم تشخیص قطعی کرونا قرنطینه را نقض کرده‌اند، برخورد قضایی جدی شود.

آشناگر بیان کرد: متأسفانه اکثر استان‌های کشور از جمله استان سمنان در حال ورود به موج جدید کرونا با شیب تند قرار گرفته‌اند.

او اضافه کرد: در دوره‌های قبلی، اگر افزایشی در تعداد بستری‌ها و مرگ‌ومیرها مشاهده می‌شد، این افزایش به صورت پلکانی و با شیوه کند شکل می‌گرفت؛ اما در حال حاضر این افزایش با شیب تند و قدرت سرایت بسیار بالا به انجام می‌رسد.

استاندار سمنان تصریح کرد: از خانواده های هم‌استانی و همچنین کسبه که همواره با مسؤولان ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری کرده‌اند، درخواست می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مساعدت کنند تا وضعیت استان به حالت باثبات قبلی بازگردد.

 

نظر شما