۸ برابر شدن تعداد موارد مثبت کرونایی در این استان شرقی کشور!

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۹:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۹۳۷۰
۸ برابر شدن تعداد موارد مثبت کرونایی در این استان شرقی کشور!
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موارد مثبت کرونا (تعداد مبتلایان روزانه) در استان خراسان جنوبی نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته هشت برابر افزایش یافته که نشان دهنده شروع خیز چهارم در این استان است.

به گزارش برنا؛ محمد دهقانی روز شنبه درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد افزایش مجدد موارد بستری و تست‌های مثبت موارد ابتلا به کرونا هستیم که پیش بینی کننده شروع خیز چهارم در استان خراسان جنوبی است.

وی افزود: طی هفته اخیر افزایش ۵۲ درصدی بیماران بستری تنفسی را نسبت به هفته آخر اسفند ماه در استان شاهد بودیم و افزایش ۱۸۸ درصدی بیماران بستری کرونا مثبت واقعا جای نگرانی دارد که در صورت تداوم، بیمارستان‌های ما مملو از بیمار خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در تست‌هایی که انجام می‌دهیم شاهد افزایش هشت برابری موارد مثبت شناسایی شده نسبت به هفته آخر اسفند پارسال هستیم که همه اینها نشان دهنده شروع خیز چهارم در استان خراسان جنوبی است و اگر همیاری، همکاری و تعامل مردم نباشد قطعا با خیز بسیار سختی مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: امیدوارم این بار نیز مانند گذشته با تلاش بی‌وقفه مدافعان سلامت و همکاری و مشارکت آحاد هم‌استانی‌ها بر این بیماری غلبه کنیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و یک شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) است. این استان از امروز هیچ شهرستان آبی (کم خطر) ندارد.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز شنبه (۱۴ فروردین) اعلام شد، شهرستان بیرجند در وضعیت نارنجی قرار دارد و سایر شهرستان‌های استان نیز زرد رنگ است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر ۹۹، روند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر پارسال و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت و این استان پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی از اوایل هفته گذشته آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما