آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۴:۳۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۹۸۹۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا 15 فروردین ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در دویست و نود و چهارمین نشست ستاد بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با اشاره به بستری ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان‌های استان، این آمار را در طی چهار ماه اخیر بی سابقه خواند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۲۹ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، وضعیت کنونی بیمارستان‌های استان را در زمینه پذیرش بیمار جدید کرونا، بحرانی خواند.

او ادامه داد: با وجود اعلام آماده باش به تمامی مراکز درمانی استان اعم از دولتی، خیریه و خصوصی، روزانه با حجم بالایی از مراجعه بیمار کرونا به بیمارستان‌های استان مواجهیم که کار خدمت رسانی را دشوار ساخته و متأسفانه همکاران ما در این ایام، فشار مضاعفی را متحمل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزایش قابل توجه مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا را نشانه گردش گسترده بیماری در استان دانست و از راه اندازی چهار مرکز جدید ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: با افزوده شدن این چهار مرکز، در حال حاضر ۴۴ مرکز منتخب تشخیصی و درمان سرپایی کرونا در استان آماده خدمت رسانی به مردم است.

دکتر لطفی با اعلام اینکه تعداد شهرهای قرمز استان فارس افزایش یافته است نسبت به روند صعودی موارد ابتلاء و بستری در استان هشدار داد و گفت: با توجه به چرخش گونه کرونای انگلیسی در استان که با شدت سرایت و ابتلای بالایی همراه است، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و وجود تهویه مناسب در محل کار و منزل تاکید کرد.

او همچنین از افزایش مأموریت‌های اورژانس طی روزهای اخیر خبر داد و از عموم مردم استان خواست تا با توجه به ورود به موج چهارم بیماری، نسبت به رعایت پروتکل‌ها همکاری کافی داشته باشند.

رئیس دانشگاه همچنین ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در ۲۴ ساعت گذشته، به بررسی آمار مبتلایان، علت‌های جان باختن مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز