یک هزار و ۴۰۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۰:۵۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۰۲۰۴
یک هزار و ۴۰۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و 404 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این میان 874 مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و 530 مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا  از کردستان؛ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش نشانان رسالت بزرگی برعهده دارند و وظیفه آنان علاوه بر مقابله با حوادث، ترویج فرهنگ ایمنی و افزایش سطح آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از حوادث محتلف است.

مهندس سهیل فضل وزیری عنوان کرد: بواسطه شیوع ویروس کرونا، آتش نشانان هم سالی سخت و دشوار را سپری کردند و بصورت شبانه روزی آماده امداد رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث بودند.

وی از انجام یک هزار و 404 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این میان 874 مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و 530 مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

وی عنوان کرد: از 874 عملیات اطفاء حریق در طول سال گذشته؛ 481 مورد آن مربوط به اطفاء حریق فضای سبز، زمین کشاورزی و مرتع و جنگل، 121 مورد خودرو و ماشین آلات، 118 فقره مسکونی، 47 مورد ضایعات و زباله، تجاری 34 فقره، انبار 12 مورد، تاسیسات شهری 6 مورد، مراکز تجمعی و آموزشی 5 فقره، 4 مورد اداری، 4 مورد صنعتی، یک مورد مراکز بهداشتی و  درمانی و 41 فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

وی به انجام 530 فقره عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در سال 99 اشاره کرد و افزود: 282 فقره عملیات گرفتن حیوانات وحشی و موذی، 76 مورد گیر کردن در آسانسور، 45 مورد گیر کردن انگشتر، 43 فقره تصادف، 15 مورد آبگرفتگی و سیلاب، 12 مورد ریزش آوار، 7 مورد انفجار گاز، عملیات غواصی 5 مورد، ریزش چاه و سقوط در آن 4 مورد، سقوط از ارتفاع 4 مورد، خفگی و گاز گرفتگی 2 مورد، سقوط اجسام یک مورد و 34 فقره شامل سایر موارد است.

فضل وزیری در ادامه اعلام کرد: در حوادث رخ داده سال گذشته 58 نفر مصدوم و متاسفانه 21 نفر از شهروندان هم جان خود را از دست داده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیان کرد: یک هزار و 383 مورد از عملیاتهای انجام شده در سال گذشته در داخل محدوده شهر سنندج، 36 مورد خارج از محدوده و 7 مورد از ماموریت ها مربوط به روستاهای اطراف بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز