نماینده ولی فقیه در استان یزد:

معلمان باید به دین نسل جوان احساس مسئولیت داشته باشند

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۹:۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۰۶۴۳
معلمان باید به دین نسل جوان احساس مسئولیت داشته باشند
نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی تربیت شوند که نسبت به دین نسل جوان احساس مسوولیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله "محمد رضا ناصری" نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کرونا شرایط جدیدی در کشور ایجاد کرد در حوزه آموزش و پرورش نسبت به آموزش‌های مجازی باید دقت بیشتری انجام شود و تدریس باید تقویت و ساماندهی شده و از کاستی‌ها و حواشی آن کاسته شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: در این شرایط می‌شود به این فکر کرد که سبک آموزش و سبک اداری آموزش و پرورش را متحول کرد زیرا در سیستم قدیم آموزشی هم وقت معلم‌ها تلف می‌شود و هم دانش آموزان که  هزینه‌های بسیاری را نیز به دولت تحمیل می‌کند.

وی بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی و تحولی ایجاد شود که سیستم تدریس معلمان مانند سیستم تدریس استادان دانشگاه باشد و زمان اضافه در اختیار خودشان باشند، هم معلمان به معیشت و مطالعه و زندگی خود رسیدگی می‌کنند و هم دولت در تمامی طول سال به معلمان تعهد ندارد و هزینه های آن کاهش می یابد.

امام جمعه یزد بر تحول در سبک آموزش اشاره کرد و یادآور شد:  سیستم آموزشی از ۱۰۰ سال پیش به شیوه غربی‌ها بود و به نظر می‌رسد که غربی‌ها در این سیستم به سمت آموزش‌های سطحی رفته اند و تدین و تعقل و تفکر را از آموزش ها حذف کرده‌اند.

ناصری یزدی تصریح کرد: اگر در آموزش تدین وجود داشته باشد دانش‌آموز از ابتدا نسبت به درس و تحصیل خود و تعیین الگو تعهد پیدا می‌کند اما اگر تدین وجود نداشته باشد، الگو و خط‌مشی مطابق خواست غربی‌ها تعیین می‌شود.

وی در مورد تعقل و تفکر گفت: وقتی این ۲ از سیستم آموزشی حذف شود خلاقیت از بین می‌رود و نتیجه آن بیکاری هزاران فرد فارغ التحصیل است در حالی که هر دانشجو باید یک کارآفرین باشد اما از آنجا که تفکر از سیستم حذف شده، دانش آموز و دانشجو سطحی‌نگر بارآمده و به سیستم « بخوان، حفظ کن و نمره بگیر »عادت کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید معلمانی در این دانشگاه تربیت شوند که نسبت به دین نسل جوان احساس مسوولیت داشته باشند و با امانت الهی به نحوی رفتار کنند و به نحوی آنها را تربیت کنند که آینده خود و کشور را بسازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز