زائران برای تشرف به حرمین شریفین در ماه رمضان باید واکسن کرونا بزنند

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۲۰:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵۶
زائران برای تشرف به حرمین شریفین در ماه رمضان باید واکسن کرونا بزنند
متولیان سعودی در دستورالعمل جدید از لزوم تزریق واکسن کرونا برای تشرف به حرمین شریفین در ایام ماه مبارک رمضان خبر دادند.

به گزارش برنا؛ عربستان در آستانه ماه مبارک رمضان برای تشرف افراد ساکن عربستان به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) دستورالعمل جدید ابلاغ کرد.

بر همین اساس، افرادی که قصد تشرف به خانه خدا یا حرم نبوی در ماه رمضان را دارند، باید علاوه بر ثبت‌نام در سامانه، واکسن کرونا تزریق کرده باشند؛ به طوری که با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده زائران باید دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشند، یا از اولین دوز واکسنی که تزریق کرده‌اند ۱۴ روز گذشته باشد و یا به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته باشند.

با این پیش‌فرض زائران می‌توانند در ایام ماه رمضان به مکه مکرمه و زیارت خانه خدا و همچنین مدینه منوره و مسجدالنبی (ص) مشرف شوند. البته سعودی‌ها درصدد هستند با این شروط برای پذیرش زائر خارجی هم برنامه‌ریزی کنند که هنوز تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نکردند.

با توجه به دستورالعمل جدید متولیان حرمین شریفین، تزریق واکسن برای تشرف به مسجدالحرام امری ضروری شده است. همچنین یکی از شروط عربستان برای پذیرش زائر خارجی در ایام حج تمتع نیز تزریق واکسن کروناست که البته هنوز کشورهای اسلامی در انتظار دستورالعمل سعودی‌ها و وضعیت حج تمتع ۱۴۴۲ هستند.

در حالی که حدود سه ماه تا آغاز اعزام کاروان‌ها به حج تمتع باقی مانده است، عربستان تفاهم‌نامه حج را با هیچ کشوری امضا نکرده و همچنان برای پذیرش زائر خارجی به صورت رسمی از کشورها دعوت به عمل نیاورده ودستورالعملی ابلاغ نکرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز