آیا واقعا رستوران‌ها و تالار‌ها بیشترین محل شیوع کرونا در چند ماه گذشته هستند؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۵:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۰۷۷۵
آیا واقعا رستوران‌ها و تالار‌ها بیشترین محل شیوع کرونا در چند ماه گذشته هستند؟
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رستوران‌ها و تالار‌ها بیش‌ترین محل شیوع کرونا در چند ماه گذشته بوده‌اند.

به گزارش برنا؛ درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در شرایط کنونی غیر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی بودن در این مورد سلاح دیگری نداریم.

او گفت: باید بررسی کنیم که از کجا‌ها آسیب بیشتری دیده ایم و کجا‌ها کرونا شیوع بیشتری داشته است؛ با توجه به عدم رعایت ضوابط بهداشتی در اغلب رستوران‌ها توسط مشتریان، توصیه می‌کنیم یا به رستوران مراجعه نکنند و یا صرفا برای تهیه و خرید غذا مراجعه کنند.

او گفت: رستوران‌ها و غذاخوری‌ها باید به صورت بیرون‌بر فعال باشند؛ فعالیت تالار‌ها هم در چنین شرایطی مجاز نیست.

درستی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی نیز یکی دیگر از محل‌هایی است که اغلب مردم در آنجا به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: متولیان امر باید نظارت کنند تا از ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت این وسیله‌ها به منظور فراهم بودن امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده شود.

او افزود: صاحبان صنوف مختلف و کسب و کار‌هایی که در شرایط کرونایی برقرار هستند، باید ضمن رعایت دستورالعمل‌ها، شرایط لازم را برای رعایت ضوابط بهداشتی فراهم کنند.

او  بر ضرورت خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمد‌ها تاکید کرد و گفت: تعداد زیادی از هموطنانمان را به دلیل همین رفت و آمد‌ها از دست دادیم؛ مراسم عروسی و عزا باید در زمان محدود و با افراد محدود برگزار شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: باید هر جا که می‌رویم از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم؛ ادارات نیز باید ضمن تاکید بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط کارکنان فقط به افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند، ارائه خدمات کنند.

 

نظر شما