استاندار:

توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تولید و رفع مشکل بیکاری یزد دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۱:۳۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۸۳۰۱
توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تولید و رفع مشکل بیکاری یزد دارد
استاندار یزد با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید در سال ۱۴۰۰ با همکاری نهادها و همراهی مردم بیش از گذشته باید مشاغل خُرد خانگی در استان تقویت شود، گفت: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در ارتقای تولید و کمک به حل مشکل بیکاری دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد علی طالبی" استاندار یزد روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد به اهمیت پیگیری شعار سال،«تولید، پشتیبانی ها ، موانع زدایی ها» و توجه به تولید و اشتغال پایدار اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌ مردم و  مسوولان برای تحقق شعارهای انتخابی سال های گذشته  در حوزه اقتصادی ، افزود: با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار استان باید الگوی توسعه اقتصادی نسبت به گسترش مشاغل خرد برنامه ریزی شود.

استاندار یزد در ادامه به اهمیت مشاغل خانگی و کارهای خوبی که در این راستا طی سال‌های اخیر انجام شد، اشاره کرد و یادآور شد: توجه جدی به نیازهای اصلی جامعه برای اشتغال و مشاغل خرد، الگوی مناسبی برای امروز است و آمار بیکاران نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری ها بیشتر باید بر مشاغل خرد متمرکز شود.

طالبی با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف و صنایع مانند صنعت نساجی استان با کمبود نیرو روبروست، خاطرنشان کرد: یزد در حوزه زنان خانه‌دار و دختران با بالاترین آمارهای بیکاری روبروست و این عرصه می‌تواند زمینه را برای فعالیت بانوان به خصوص در محل زندگی و خانه‌ آنها  فراهم کند.

وی با بیان این که حرکت کلی نیازمند اهتمام همه دستگاه‌هاست، اظهار کرد: سایر دستگاه‌ها نیز مسوولیت‌هایی در قبال توسعه و حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی برعهده دارند و باید حرکت سپاه الغدیر استان یزد الگویی برای تمامی دستگاه ‌های اجرایی  باشد.

طالبی بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی و خوشه‌های تولید می‌تواند یکی از محورهای کمتر اشاره شده با تکیه بر شعار سال متمرکز شود، خوب است همفکری در بین دستگاه‌ها باشد و پشتیبانی‌هایی مانند تصویب مصوبه و مانع زدایی‌ها در حوزه تولید و فعالیت با محور شعار سال انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز