لرستان جزو چهار استان پرخطر کرونا اعلام شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۴:۳۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۹۶۷۳
لرستان جزو چهار استان پرخطر کرونا اعلام شد
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا در لرستان گفت: این استان جزو چهار استان پرخطر شیوع و مرگ و میر کرونا در کشور اعلام شده است.

به گزارش برنا؛ احمد حسین فتایی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در آخرین جلسه ستادهای ملی و استانی مدیریت کرونا، لرستان جزو هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ‌ و میر کرونا معرفی شد که آمار به‌شدت نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که طی ۲ هفته گذشته شاهد تعطیلی گسترده بازار و کاهش ترددها بوده‌ایم.

وی افزود: اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری ثبت این آمار در استان بی توجهی به استفاده مداوم از ماسک، برگزاری و حضور در تجمعات گسترده به‌ویژه مراسم‌ سوگواری و آرامستان است بنابراین مردم باید نسبت به رعایت این ۲ آسیب خطرناک، اهتمام جدی تری داشته باشند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا در لرستان با اشاره به وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌های استان گفت: با ادامه این روند، ظرفیت بیمارستانی استان جوابگوی مبتلایان بدحال نخواهد بود و آمار مرگ ‌و میر به‌صورت روزانه افزایش خواهد داشت.

تعداد مبتلایان به کرونا در این استان با شناسایی ۹۵۴ نفر طی شبانه‌روز گذشته به ۱۰۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید ودر حال حاضر یک هزار و ۲۱۰ بیمار و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

همچنین در شبانه روز گذشته ۱۲ نفر از هم استانی ها به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند و شمار جان باختگان بیماری کووید ۱۹ به یک هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.

هم اکنون تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز