مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در لرستان:

لرستان در میان ۷ استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی قراردارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۳:۴۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۹۷۱۰
لرستان در میان ۷  استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی قراردارد
احمد حسین فتایی گفت: بنا بر آخرین آمار اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، لرستان در میان هفت استان با ضریب بالای ابتلا و مرگ‌ومیر قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  فتایی با اعلام این خبر گفت: در آخرین جلسه ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، لرستان در بین چهار استان پرخطر کشور و هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ‌ومیر معرفی شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: این آمار به‌شدت نگران‌کننده در حالی ثبت‌شده است که در طی دو هفته گذشته شاهد تعطیلی گسترده بازار و کاهش ترددها بوده‌ایم  و جا دارد از همراهی تمام اصناف در این برهه تقدیر شود.

او افزود: اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری ثبت این آمار در استان؛ عدم توجه به استفاده مداوم از ماسک، برگزاری و حضور در تجمعات گسترده به‌ویژه مراسم‌های سوگواری و آرامستان هاست که لازم است هم استانی‌های عزیز نسبت به رعایت این دو  آسیب خطرناک، اهتمام ویژه‌تری را اعمال نمایند.

 مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، همچنین با اشاره به وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: ادامه این روند بدان معنا است که ظرفیت بیمارستانی استان جوابگوی مبتلایان بدحال نخواهد بود و آمار مرگ‌ومیر به‌صورت روزانه افزایش خواهد داشت.

 فتایی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های ابلاغ‌شده توسط ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: پشیمانی ناشی از عدم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، دردی را درمان نمی‌کند و بهتر است قبل از آنکه داغدار عزیزان خود شویم، به این فکر باشیم که می‌توان با استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری شهری و بین‌شهری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر محدودیت‌ها، از این پیچ خطرناک به‌سلامت عبور کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز