حجت‌الاسلام نوروزپور در رادیو گفت‌وگو:

روزه داری؛ راز سلامتی بدن از منظر روایات و منابع پزشکی

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۰۵۰۳
روزه داری؛ راز سلامتی بدن از منظر روایات و منابع پزشکی
مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) داریم که می‌فرمایند «روزه بگیرید تا سالم بمانید» و بسیاری از اطبا و پزشکان و اساتید نیز مقالات زیادی درباره فواید روزه ماه م

به گزارش برنا ؛ حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه «صبح و گفتگو» درمورد فواید روزه در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از مهم ترین فواید روزه، حفظ صحت و سلامتی بدن است.
 
وی با اشاره به توصیه اهل بیت (ع) به روزه داری بیان کرد: ما روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) داریم که می‌فرمایند «روزه بگیرید تا سالم بمانید» و بسیاری از اطبا و پزشکان و اساتید نیز مقالات زیادی درباره فواید روزه ماه مبارک رمضان نوشته‌اند.
 
حجت الاسلام نوروزپور در این زمینه به داستانی اشاره کرد و گفت: شخصی نزد پیامبر اکرم (ص) رسید و گفت کاری یادم بده که خداوند و مردم مرا به واسطه آن کار دوست داشته باشند، مال و اموالم زیاد شود، بدنم سالم بماند و در روز قیامت هم با شما محشور شوم. پیامبر اسلام (ص) در پاسخ به این فرد، تبسمی کردند و فرمودند «اگر می‌خواهی خداوند تو را دوست بدارد باید تقوای الهی را رعایت کنی. اگر می‌خواهی مردم تو را دوست داشته باشند چشمت به دست مردم نباشد و خودت را با مردم مقایسه نکن. اگر می‌خواهی خداوند مال و اموالت را زیاد کند زکات مالت را بپرداز، اگر می‌خواهی روز قیامت با من محشور شوی سجده‌هایت را طولانی کن و اگر می‌خواهی سالم بمانی و بدنت گرفتار بیماری نشود روزه بگیر. »
 
وی اظهارکرد: برخی فکر می‌کنند اگر زکات مالشان را بپردازند پولشان کم می‌شود درصورتیکه اینگونه نیست و طبق فرموده پیامبر اگر همه زکات و خمس و وجوهات شرعیه را بپردازند فقیری باقی نمی‌ماند. در دولت کریمه امام زمان (عج) فقیری پیدا نمی‌شود که مردم به او صدقه دهند و دلیلش هم این است که همه مردم خمس و زکات مالشان را می‌پردازند.
 
مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نهایت خضوع و تواضع بنده در مقابل خداوند، در حالت سجده است و در این سحرهای ماه مبارک رمضان خوب است که علاوه بر سحری خوردن، با خداوند هم خلوت کنیم و سر را به سجده بگذاریم که یکی از آثار آن هم محشور شدن با رسول خدا (ص) در روز قیامت است.

نظر شما