زیرساخت‌های روستای کاکو در دهگلان تقویت می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۱:۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۰۶۷۲
زیرساخت‌های روستای کاکو در دهگلان تقویت می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از توسعه و تقویت زیرساختهای روستای صنایع دستی کاکو در شهرستان دهگلان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  یعقوب گویلیان در دیدار با فرزاد شمس فرماندار شهرستان دهگلان گفت: «با توجه به ثبت ملی روستای کاکو بعنوان روستای ملی گلیم بافی نیاز است در راستای توسعه زیرساختها و معرفی هرچه بهتر این روستا اقدامات لازم انجام شود.

او با اشاره به وجود مقبره تاریخی شیدای نازار در این شهرستان اظهار داشت: «این اداره کل برای ساماندهی، مرمت و توسعه فضاهای جانبی این اثر تاریخی نیازمند همکاری بیش از پیش فرمانداری دهگلان و سایر ارگانهای ذی ربط است.

گویلیان شهرستان دهگلان را یکی از شهرستانهای توانمند استان بلحاظ فرهنگ و تاریخ غنی برشمرد و افزود:«صدور مجوز برای اقامتگاههای بوم گردی، شناسایی روستاهای دارای قابلیت گردشگری و صنایع دستی در شهرستان دهگلان، در دستور کار این اداره کل است.

فرزاد شمس فرماندار شهرستان دهگلان با ابراز خرسندی از دیدار با مدیرکل استان گفت: «در سالی که با نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است این فرمانداری تمام توان خود را برای رفع مشکلات در تمامی بخش های اقتصادی این شهرستان به ویژه حوزه گردشگری و صنایع دستی و همچنین مرمت و احیاء آثار تاریخی بکار خواهد بست.

او حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای رونق گردشگری و صنایع دستی شهرستان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: «معرفی توانمندیها و پتانسیلهای شهرستان دهگلان از طریق ارگانهای ذی ربط و بخش خصوصی را پیگیری خواهیم کرد.» شایان ذکر است در این دیدار علی بهنیا رئیس اداره حراست، آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان کردستان، بهزاد غفوری سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شهرستان دهگلان و.. نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز