معاون دادگستری کل استان البرز خبرداد :

افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضا هدف‌گذاری سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۹:۵۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۱۱۴۸
افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضا هدف‌گذاری سال ۱۴۰۰
معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز ضمن اعلام خبر نهایی شدن تدوین برنامه عملیاتی شش ماهه نخست سال 1400 و ابلاغ آن به حوزه های قضایی سطح استان، گفت: اولین و اصلی‌ترین هدف از اجرای این برنامه افزایش رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حسین اعظمی چهاربرج اظهار کرد: در همین راستا افزایش 5 درصدی رضایت مندی ارباب رجوع و بالا رفتن 10 درصدی سطح رضایت مندی همکاران نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، دو محور مورد توجه در این برنامه است که روند پیشرفت این موضوعات از طریق افکارسنجی های دوماهه رصد خواهد شد.

اعظمی تصریح کرد: تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق، تعیین تکلیف شعب با مانده نامتعارف و همچنین کاهش و ساماندهی ورود پرونده به شعب دادسرا و دادگاه های بدوی و تجدیدنظر از جمله اهداف این برنامه در حوزه عملکردی است.

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری کل استان البرز گفت: حوزه حقوق عامه، حوزه اقتصادی و تحقق شعار سال و حوزه زندان؛ سه حوزه مهم دیگر در این برنامه هستند که برنامه عملیاتی آنها تدوین شده و گزارشات آن نیز بصورت ماهیانه از حوزه های قضایی دریافت خواهد شد.

دبیر شورای تحول قضائی دادگستری کل استان البرز با اشاره به  ابلاغ سند تحول قضائی از سوی قوه قضائیه بیان کرد: استخراج نسخه استانی این سند از دی ماه 1399 آغاز شده و تلاش می شود ضمن راه اندازی چهار سامانه مرتبط با اجرای آن، تدوین مدل استانی سند تحول قضائی نیز در برنامه شش ماهه نخست سال 1400 محقق شود.

وی در تشریح فرآیند اجرایی برنامه عملیاتی شش ماهه نخست سال 1400 گفت: در این برنامه برای هر شهرستان، مجتمع قضایی و حتی شعب، برنامه منحصر به فرد طراحی شده و میزان فعالیت هر واحد قضایی یا شعبه نیز بر حسب ماه معین شده و در نهایت سهم قاضی رسیدگی کننده و مدیر واحد قضایی نیز به تفکیک مشخص شده است.

 

نظر شما