پروژه احداث جاده جدید سنندج-مریوان ۹۵ درصد پیشرفت دارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۱۱۹۰
پروژه احداث جاده جدید سنندج-مریوان ۹۵ درصد پیشرفت دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت حدود 95 درصدی جاده جدید در دست ساخت سنندج- مریوان خبر داد و گفت : امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم تا پایان خرداد امسال عملیات اجرایی پروژه تیژتیژ- گاران به اتمام برسد . 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  عرفان مرادی اظهار کرد : طول پروژه جاده جدید سنندج – مریوان ( واریانت تیژتیژ-گاران ) 52 کیلومتر است که عملیات اجرایی 44 کیلومتر از پروژه به اتمام رسیده و مردم منطقه به طور غیر رسمی درحال استفاده و بهره برداری از آن میباشند .

مرادی ادامه داد : در این پروژه هم چنین سه دستگاه تونل به طول کلی 3630 متر وجود دارد که کار ساخت فیزیکی تونلها به اتمام رسیده وعملیات نصب روشنایی و تهویه نیز در حال انجام است .

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ، درصورت تامین نقدینگی موردنیاز جهت تهیه و خرید تاسیسات برقی و هم چنین تامین قیر برای آسفالت 8 کیلومتر مانده از مسیر امیدواریم تا پایان خرداد امسال، پروژه به سرانجام رسیده و به مردم عزیز استان و به ویژه مردم شریف مریوان تقدیم گردد.

مرادی با اشاره به هزینه های سرسام آور ساخت راه در استان کردستان گفت : برای اجرای این حجم از عملیات در پروژه تیژتیژ- گاران تاکنون بیش از 512 میلیارد تومان هزینه شده است .

 

نظر شما