اینترن ها و رزیدنت‌های آذربایجان‌غربی واکسن دریافت کردند

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۴۷۳
اینترن ها و رزیدنت‌های آذربایجان‌غربی واکسن دریافت کردند
رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان درباره وضعیت شیوع کووید ۱۹ گفت: روند ابتلا و بستری در آذربایجان غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی احمد آقاپور درباره فصل بهار افزود: با توجه به اینکه فصل بهار بدترین فصل برای جهش ویروس به شمار می آید، احتمال جهش ویروس و ایجاد گونه جدید در کشور وجود دارد.

وی درباره اهمیت استفاده از ماسک در کنترل اپیدمی بیان کرد: مهم ترین بحث در پیشگیری، استفاده از ماسک است. استفاده ۵۰ درصدی مردم از ماسک اصلا قابل قبول نیست و اگر می خواهیم اپیدمی کنترل شود، استفاده ۹۰ درصدی از ماسک مورد انتظار ما می باشد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان افزود: رعایت فاصله گذاری و همچنین وجود تهویه مناسب در اماکن از جمله موضوعات مهمی است که در پیشگیری از ابتلای بیماری مطرح است و باید این موارد با توجه ویژه ای رعایت شود.

آقاپور درباره اهمیت واکسیناسیون ابراز کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن واکسنی است که به دستتان می رسد. ممکن است در هر یک میلیون دوز  تزریقی ۴ نفر به واکسن تزریقی عوارض نشان دهند که این رقم در مقابل عوارض  افراد مبتلا به بیماری کرونا بسیار اندک است.

وی درباره واکسیناسیون افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام می دهد. در آذربایجان غربی تمامی اینترن ها و رزیدنت ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز