معنویت جامعه در معرض تهدید دشمن است

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۹:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۱۵۹۰
معنویت جامعه در معرض تهدید دشمن است
مدیرکل بازرسی استان یزد با بیان اینکه دشمن در قالب برنامه‌های مختلف معنویت جامعه را هدف قرار داده، گفت: پیگیری ترویج فرهنگ اقامه نماز میان کارکنان بخش دولتی و خصوصی با همکاری متولیان امر یکی از راه‌های مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام "اکبر طالبی" مدیرکل بازرسی استان یزد دوشنبه شب در نشستی با مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان به اهمیت نماز و ضرورت همکاری در اقامه آن اشاره کرد و افزود:  امروزه دشمن تهاجم فرهنگی را به بالاترین حد  رسانده و جوانان ما در خطر دوری از معنویت هستند.

وی ادامه داد: استان یزد از لحاظ اعتقادات در کشور در رتبه خوبی قرار دارد و کار برای نماز از افتخارهای مسوولان نظام جمهوری اسلامی است و در این زمینه نهایت همکاری وجود دارد، مشکلات موجود در ترویج فرهنگ اقامه نماز در اداره ها بیش از گذشته پیگیری می‌شود. 

همچنین" حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی" مدیر ستاد اقامه نماز یزد با قدردانی از همراهی مسوولان فرهنگی و اجرایی و بازرسی به اقدامات این مجموعه اشاره کرد و گفت: این ستاد در چهار محور نماز مدارس، اداره ها، کارخانه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی استان فعالیت دارد. 

موسوی افزود: از ابتدای تاسیس ستاد اقامه نماز تاکنون در همه این محورها پیشرفت‌ های خوبی حاصل شده است و از لحاظ سخت‌افزاری در شرایط خوبی هم قرار دارد و نمازخانه‌های بین راهی استان در حدی است ،اگر کسی بخواهد می‌تواند نماز را اول وقت اقامه کند.

وی تصریح کرد: در استان، محله و یا روستای بدون مسجد وجود ندارد و تمامی اداره های کل، نمازخانه مجزا و مجهز به فرش سجاده‌ای دارد و در بیشتر نهادها،  نمازجماعت اول وقت اقامه می‌شود و مشکلاتی در ترویج اقامه نماز هم وجود دارد که اداره کل بازرسی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. 

وی بدون اشاره به این مشکلات به اهمیت اقامه نماز در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: در این مراکز شرایط نسبتا خوبی برای اقامه این فریضه واجب الهی وجود دارد ولی از لحاظ نرم‌افزاری باید در مدارس مختلف و جامعه با همکاری مسوولان و خیران بیشتر کارهای نو و ابتکاری انجام شود تا نسل جوان جذب مساجد و نماز شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز