حفظ بافت تاریخی روستای بزلانه ضروری است

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۱۷۵۰
حفظ بافت تاریخی روستای بزلانه ضروری است
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان حفاظت از بافت تاریخی روستای بزلانه را امری ضروری برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمد امینیان در بازدید از روستای تاریخی بزلانه از توابع شهرستان سنندج گفت: اجرای تمامی طرح های توسعه ای و زیرساختی درتمامی روستاهای حوزه پرونده ثبت جهانی هورامان باید با لحاظ نمودن تمامی جوانب تاریخی، فرهنگی، طبیعی و.. انجام شود.

معاون میراث‌فرهنگی استان با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاههای اجرایی استان با اداره کل میراث فرهنگی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله ارگانهایی است که در راستای توسعه و آبادانی روستاهای استان تلاشها و خدمات زیادی را انجام داده است.

او ایجاد هرگونه مشکل در مسیر ثبت جهانی هوارمان را نابخشودنی عنوان کرد و گفت: طرح ها و برنامه های بیناد مسکن را که به منظور توسعه و آبادانی روستای بزلانه در نظر گرفته شده است با دقت بررسی خواهد شد.

محمد امینیان افزود: در راستای حفاظت از بافت تاریخی، صرفا طرح‌های تایید شده توسط این معاونت در روستای بزلانه اجرا خواهد شد و نظارت و تایید نهایی نیز برعهده وزارت میراث فرهنگی خواهد بود.

در ادامه این بازدید که پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان و کریمی معاون بنیاد مسکن استان، رسولی رئیس بنیاد مسکن شهرستان سنندج نیز حضور داشتند با مسئولین و مردم روستا نیز دیدار و گفتگو کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز