صدور ۲۷۴ فقره جواز تأسیس رمز ارز در استان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۲۲۱۲
صدور ۲۷۴ فقره جواز تأسیس رمز ارز در استان آذربایجان‌غربی
رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل شماره ۵۰۰۷ از سوی وزارت صمت برای صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری جهت صنعتی سازی و ساماندهی مراکز و واحدهای استخراج رمز ارزهای الکترونیکی در استان ۲۷۴ فقره جواز تأسیس صادر شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سیفعلی ضربی گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل شماره ۵۰۰۷ از سوی وزارت صمت برای صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری جهت صنعتی سازی و ساماندهی مراکز و واحدهای استخراج رمز ارزهای الکترونیکی در استان ۲۷۴ فقره جواز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: بر اساس مجوزهای صادره در حوزه استخراج رمز ارزهای الکترونیکی پیشبینی می شود که بیش از ۱۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گیرد که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۹۵۴ نفر فراهم سازد.

ضربی تصریح کرد: مطابق با دستور العمل مذکور و مصوبه شماره ۳ بهبود فضای کسب و کار، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، صدور مجوز برای استخراج رمز ارز علاوه بر زمین های داخل شهرک های صنعتی در محل واحدخای فعال و راکد داخل و خارج از شهرکهای صنعتی نیز امکان پذیر می باشد.

رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل جدید متقاضیان می توانند به ۴ روش نسبت به تأمین برق مورد نیاز خود اقدام کنند؛از طریق سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق، تأمین برق از طریق نیروگاه های تجدید پذیر(اعم از موجود و جدید)، نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی و اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق.

ضربی عنوان کرد: با عنایت به دستورالعمل اجرایی جهت تعیین تکلیف دستگاه های استخراج رمز ارز ، متقاضیان پس از اخذ جواز تأسیس و تعیین محل استقرار (محل مجاز) می­توانند از طریق: خرید از تولیدکنندگان داخلی دارای پروانه­ بهره­برداری؛ واردات و ثبت سفارش دستگاه­ها بنام خود؛ خرید از دارندگان گواهی یکتا که مراحل خود اظهاری دستگاهها را طی کرده باشند و خرید از وارد کنندگان مجاز دستگاه­ها؛ نسبت به تأمین دستگاه­های مورد نیاز خود اقدام نمایند در غیر اینصورت دستگاه های موجود در واحد قاچاق و غیر قانونی محسوب خواهند شد.

وی عنوان کرد: جهت توسعه این صنعت نوپا و دانش بنیان که در راستای اقتصاد دیجیتال می باشد با حمایت و پشتیبانی شرکت­های برق، گاز و شهرکهای صنعتی نسبت به ایجاد شهرک تخصصی استخراج رمز ارز و تولید دستگاه­های ماینر با اولویت برق خودتأمین، ایجاد نیروگاه­های حرارتی و تجدیدپذیر جهت استقرار واحدهای استخراج رمز ارز و سرمایه­گذاران داخلی و خارجی جهت احداث واحدهای تولیدی دستگاه­های ماینر اقدام نمود.

نظر شما