نظارت دقیقی بر نحوه صحیح برگزاری انتخابات کردستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۲۲۶۱
نظارت دقیقی بر نحوه صحیح برگزاری انتخابات کردستان
رییس هیات بازرسی انتخابات استان کردستان گفت: با تعیین بازرسین هیات بازرسی انتخابات با همه تمام توان نظارت دقیقی بر نحوه صحیح برگزاری انتخابات کردستان صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ شهرام ملکی در دومین جلسه هیات بازرسی انتخابات استان کردستان در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس ماده 31 و 69 دستورالعمل ابلاغی انتخابات وزارت کشور برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و نیز ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هیات بازرسی انتخابات استان با معرفی اعضا از سوی استاندار محترم و صدور احکام از سوی بازرسی مرکزی وزارت کشور از اسفندماه تشکیل شده است.

وی افزود: در این رابطه در گام نخست هیاتهای بازرسی فرمانداریهای تابعه با رویکرد کنترل و بازرسی فرایند انتخابات شامل کلیه مراحل اجرایی و همچنین اطمینان از اصول اجرای صحیح و بموقع وظایف قانونی عوامل اجرای انتخابات در سطح استان عملا وارد مراحل اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان و رییس هیات بازرسی انتخابات استان کردستان همچنین خاطر نشان کرد: هیات های بازرسی شهرستان های تابعه موظفند که بر اساس شرح وظایف و برنامه زمان بندی اجرایی انتخابات به ازای هر شعبه اخذ رای یک بازرس و به ازای هر 15 شعبه یک سربازرس را تعیین کنند.

ملکی تاکید کرد: همچنین در این دوره از انتخابات بر اساس تدابیر به عمل آمده و با هماهنگی با هیات مرکزی بازرسی وزارت کشور بازرسین ویژه ای به ازای هر 140 صندوق اخذ رای پیش بینی شده که این امر نیز در استان همانند سایر نقاط کشوردر دستور کار قرار دارد.

رییس هیات باررسی انتخابات استان کردستان اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری و باشکوه مردم را در استان برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: هیاتهای بازرسی از زمان ثبت نام و فعالیت انتخاباتی کاندیداها و همچنین در جریان برگزاری انتخابات وظایف قانونی خود را در ارتباط با روند صحیح بازرسی انتخابات در دستور کار خود قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز