کردستانی‌ها سال گذشته ۳۰۳ روز هوای پاک تنفس کنند

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۲:۳۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۲۵۶۶
کردستانی‌ها سال گذشته ۳۰۳ روز هوای پاک تنفس کنند
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: سال گذشته ۳۰۳ روز هوای استان کردستان در شرایط پاک قرارداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اقبال حمیدی به کیفیت هوای استان در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد واظهار خرسندی کرد: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا طی سال گذشته ۳۰۳ روز هوای استان پاک، ۶۲ روز قابل قبول و تنها یک روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه رفع یا کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از جمله رسالت‌های این اداره کل است، اضافه کرد: در این راستا همواره به طور مستمر و آنلاین صنایع استان مورد پایش قرار می‌گیرد تا انتشار آلاینده ها کنترل و قبل از رسیدن به حد آلارم، فرآیند اصلاحی توسط واحد انجام گردد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: آموزش، مشاوره و مشوق‌های قانونی لازم هم به صاحبان واحد‌های صنعتی، خدماتی استان به منظور کاهش و رفع آلودگی‌های زیست محیطی ارائه شده است و بطور مستمربه عنوان یک اولویت عملکردی در دستور برنامه های مأموریتی اداره کل قرار دارد.

حمیدی با بیان اینکه با آلودگی‌هایی که بهداشت عمومی مردم را به خطر بیندازد برخورد می‌شود، گفت: سال گذشته حدود یک هزار مورد نظارت و پایش از واحد‌های تولیدی و خدماتی فعال استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه پایش‌های انجام شده و بررسی ۱۵۰ فقره شکوائیه مردمی، ۷۵ مورد اخطار به واحد‌های تولیدی استان داده شد و ۴۳ مورد دستور تعطیلی صادر و در نتیجه ۹ واحد آلاینده پلمب شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل را در سال جاری، کمک به توسعه پایدار و صنایع سبز خواند و یادآور شد: پایش و ترویج فرهنگ زیست محیطی و رعایت الزامات آن را در زمان بهره‌برداری هم به منظور دستیابی به توسعه پایدار در سال جاری دنبال می‌کنیم.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان طی چند سال اخیر همچنین در راستای برنامه های پایش کیفیت هوا در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است.

بر اساس شاخص‌های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز