عملیات امداد و نجات هلال احمر استان آذربایجان‌غربی در ۱۳ روستای متأثر از سیل شمال استان

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۶:۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۳۶۹۳
عملیات امداد و نجات هلال احمر استان آذربایجان‌غربی در ۱۳ روستای متأثر از سیل شمال استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با تشریح امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گفت که سیل ۱۳ روستا را درگیر کرده و هلال احمر استان در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان  اظهار کرد: از عصر روز گذشته که بارندگی های شدید و سیل آسا را شاهد هستیم و به ویژه در شمال استان روستاهای شهرستان های  چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی این بارندگی های خسارات وارد کرده و ۱۳ روستای این شهرستانها در گیر سیل هستند.

وی افزود: در پی این اتفاق ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان شامل ۳۲ امدادگر و داوطلب برای امدادرسانی وارد عمل شدند.

جعفرزاده گفت: تیم های عملیاتی از شعب چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی به مناطق اعزام شدند و مجموعا ۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۳ دستگاه آمبولانس  برای امدادرسانی استفاده شده است.

مدرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی  همچنین گفت که بر اساس برآوره های اولیه برابر گزارشات دریافتی نیروهای عملیاتی تا ساعت ۲۳:۲۱ بیشترین آبگرفتگی مربوط به روستاهای اعلامی در شهرستان چایپاره بوده که نیروهای عملیاتی تا کنون نسبت به تخلیه آب از منازل روستایی و محل های نگهداری احشام و علوفه دامی اقدام کرده اند، و در روستای آغجا قشلاق شهرستان خوی نیز ۱۰ باب منزل مسکونی توسط نجاتگران آب از محوطه منازل تخلیه شده است.

جعفرزاده در ادامه گفت: سایر ملزومات تخصصی عملیات با توزیع اقلام زیستی برابر ارزیابی های صورت گرفته توسط تیم های ارزیابی در سطح خانوار های متاثر از سیل مزبور همچنان ادامه دارد و گزارشات تکمیلی اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز