رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز :

بررسی مشکلات صنایع الکترونیکی شد/ رشد ۳ برابری صادرات البرز در ۳ سال گذشته

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۰۸:۴۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۳۸۲۲
بررسی مشکلات صنایع الکترونیکی شد/ رشد ۳ برابری صادرات البرز در ۳ سال گذشته
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از راه اندازی سامانه الکترونیک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد وگفت: در 3 سال گذشته میزان صادرات استان رشدی 3 برابری را داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، رامین ربیعی گفت: امسال برای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برنامه ریزی ویژه ای انجام و روند کار به صورت الکترونیک طراحی شده است.

وی تصریح کرد: هر واحد صنعتی که دارای مشکل است ابتدا مشکل خود را در سایت کارگروه به نشانی https://tashil.stsm.ir ثبت نماید. مشکل مذکور به سرعت برای دستگاه ذیربط ارسال شده و باید با قید فوریت به این درخواست پاسخ دهد. در صورتی که دستگاه متولی نتواند خود راساً اقدام به حل مشکل نماید مساله به کارگروه تسهیل ارجاع شده و کارگروه برای رفع آن با توجه با اختیارات ویژه ای که دارد اقدام خواهد کرد.

ربیعی درباره حُسن شیوه الکترونیک عنوان کرد: با این روند در بسیاری از موارد در وقت صنعتگر صرفه جویی شده و سریعتر به نتیجه خواهند رسید چرا که در حوزه تولید، دستگاههای دولتی موظف به همکاری ویژه هستند.

دبیر کارگروه تسهیل استان البرز ادامه داد: به فضل خدا استان البرز توانسته است 3 سال پیاپی در پرداخت تسهیلات به حوزه تولید، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد که این امر باعث پویایی واحدهای صنعتی شده است.

این مقام مسئول گریزی به صادارت استان داشت و افزود: آمارها نشان می دهند که صادرات استان در سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است که این امر علیرغم وجود تحریم ها و مشکلات عدیده اقتصادی یک گام بزرگ در استان البرز به شمار می رود.

رئیس سازمان صمت البرز در خاتمه اظهار کرد: در سال گذشته 400 پروانه بهره برداری با 20 هزار شغل صادر شده است. البته آمارها بیانگر آن است که اشتغال صنعتی استان نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

 

نظر شما