اجرای طرح راهداری محوری به صورت پایلوت در ۷ محور استان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۲:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۰۰۵
اجرای طرح راهداری محوری به صورت پایلوت در ۷ محور استان آذربایجان‌غربی
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت : طرح راهداری محوری به صورت پایلوت در ۷ محور استان اجرا می شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به خبر فوق افزود : اجرای این طرح با هدف تسریع در پیشبرد طرحهای راهداری و هم افزایی و بهره وری بیشتر از نیروهای راهداری است که در مرحله اول در محورهای پرتردد و شریانی اجرا می شود.

 وی اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی با توجه به طولی بودن محور ها، طرح راهداری محوری بصورت پایلوت در ۷ محور استان شامل محورهای شمالی، مرکز و جنوبی استان اجرا خواهد شد.

 شکری گفت: محورهای ارومیه - مهاباد ، ارومیه - خوی ،  خوی - ماکو ، میاندوآب - بوکان ، میاندوآب - شاهین دژ - تکاب ، نقده - پیرانشهر - سردشت  و مهاباد - سردشت ۷ محوری است که طرح راهداری محوری در آنها اجرا خواهد شد.

 این مقام مسئول ادامه داد: در هر یک از محورهای یاد شده ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای تابعه در حوزه استحفاظی مربوط به خود و یا بصورت مشارکتی با سایر ادارات شهرستانهای همجوار و ذینفع نسبت به عملیات راهداری آن محور اقدام میکنند.

 شکری اظهار داشت: طرح های راهداری محوری شامل ساماندهی تابلو و علائم، ساماندهی گاردریل ها، حذف و کاهش نقاط پر حادثه، لکه گیری، اصلاح شیب شیروانی، ترانشه برداری، پاکسازی و تسطیح حریمِ، شانه سازی و سایر طرحهای مشابه است که با اجرای آنها شاهد افزایش ضریب ایمنی راهها و کاهش تصادفات خواهیم بود.

نظر شما