به مناسبت هفته سنه:

از دو کتاب "سنه تا سنندج" و "دیاری" رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۶:۳۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۴۱۸۳
از دو کتاب سنه تا سنندج و دیاری رونمایی شد
 به مناسبت هفته سنه و با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان از دو کتاب " سنه تا سنندج " و "دیاری " رو نمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  ظهر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، فرماندارشهرستان سنندج، شهردار سنندج، اعضاء شورای اسلامی شهر سنندج و جمعی از مسئولان استانی و فرهیختگان و هنرمندان سنندجی؛ آیین رونمایی از دو کتاب "از سنه تا سنندج" و "دیاری" در پارک مشاهیر واقع در پارک جنگلی آبیدر برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در این مراسم عنوان کرد: سنندج مهد تمدن، تاریخ، فرهنگ و هنر بوده که دارای تاریخی کهن و خاستگاه و زادگاه هنرمندان، مشاهیر، مفاخر و بزرگان زیادی است. دکتر ابراهیم زارعی گفت: سلیمان خان اردلان، امان الله خان والی و امیر نظام گروسی سه تن از بزرگان سنندجی بوده که در اعتلاء سنندج و فرهنگ و تاریخ این شهر بسیار تاثیرگذار بوده اند.

وی تصریح کرد: نام سنندج امروز در جهان پرآوازه است و جهانیان به واسطه تاریخ و فرهنگ این دیار و زحمات قابل تقدیر مجموعه مدیریت شهری، اکنون در میان مردم دنیا شناخته شده است.

شهردار سنندج در این مراسم عنوان کرد: در این دوره از فعالیت مدیریت شهری اقدامات ارزشمند و شایسته ای انجام شد که ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، مشارکت در برگزاری کنگره مشاهیر کرد، کنگره 5400 شهید، تلاش برای تبدیل سنندج به پایتخت فرهنگی جهان در نوروز 99 و نامگذاری ششم اردیبهشت ماه به عنوان "روز سنه" در سال 97 از مهم ترین این اقدامات بوده است.

مهندس حشمت اله صیدی خاطرنشان کرد: سال 98 سلسله برنامه های متعدد به مناسبت روز و هفته سنه برگزار شد اما در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری برنامه های حضوری وجود نداشت.

وی اضافه کرد: از این رو در دو سال اخیر به برگزاری برنامه های علمی، فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت روز سنه در فضای مجازی پرداخته شد. وی اعلام کرد: رونمایی از دو کتاب " از سنه تا سنندج" و "دیاری" آخرین برنامه در آخرین روز از هفته سنندج است.

سنندج شهر علم، عرفان، فرهنگ هنر و موسیقی است رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار داشت: امروز در گرامیداشت هفته سنه مجموعه مدیریت شهری و تیم شورای اسلامی شهر سنندج بر خود می بالد که برای چنین مردم خدمت رسانی انجام داده است.

دکتر سید غریب سجادی گفت: در این دوره با حمایت تیم مدیریتی استان و همکاری بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان در حوزه های مختلف در راستای اعتلای فرهنگی و هنری گام های ارزشمندی برداشته شد.

وی افزود: اگر شهر سنندج امروز به عنوان شهر خلاق موسیقی به جهانیان شناسانده شده، اگر امروز در تقویم محلی روزی به عنوان "روز سنه" داریم، اگر قرار بر این بود سنندج پایتخت فرهنگی نوروز شود همه اینها به دلیل آن است که شهر سنندج تاریخ و هویت دارد.

وی تصریح کرد: در این دوره تمام توان خود را برای خلق فضای فرهنگی انجام دادیم که از آن جمله می توان به احداث پارک مشاهیر، زیپ لاین، پل معلق، باغ ایرانی و... اشاره نمود.

در پایان این مراسم از دو کتای " سنه تا سنندج " و" دیاری" رونمایی شد. کتاب دیاری اثر استاد محمد مهدی حجت السادات بوده که این کتاب ارزشمند زندگی نامه 36 چهره بزرگان سنندج همراه با تصاویر نقاشی شده بزرگان این دیاری در حوزه های مختلف بوده که به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

کتاب "از سنه تا سنندج" نیز اثر اساتید برجسته دکتر کیومرث حبیبی، دکتر کیومرث ایراندوست و دکتر هوشمند علیزاده است که نتیجه تحقیق و تلاش مجموعه بسیار زیادی از اساتید و دانشگاهیان بوده که دستور کار توسعه یک شهر کردی برای داشتن برنامه استراتژی شهر سنندج است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز