به میزبانی شرکت گاز مازندران برگزار شد؛

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی (ره)

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۲۳۴۴
مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی (ره)
مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی (ره) به میزبانی شرکت گاز مازندران برگزار شد.

به گزارش برنا؛ مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و ارتحال امام خمینی (ره) با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت گاز مازندران و تنی چند از مسئولان سیاسی و نظامی استان به میزبانی شرکت گاز مازندران برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان این‌که دادن هزاران وعده به مردم صحیح نیست و خلف وعده گناه کبیره است، گفت: مردم نیز باید کاندیداها را طبق وعده و وعیدشان بسنجند و نباید فریب شعارهای توخالی و وعده‌های پوچ را بخورند.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره بر سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: این همایش در تقارن با این مناسبت خوب است با عنوان تجلیل و گرامیداشت فتح خرمشهر باشد تا گوشه‌ای از دین خودمان را ادا کرده باشیم و یاد مختصری از وظایف سنگینی که آن شهیدان به دوش ما گذاشتند کنیم که باید برای همیشه به یاد مسئولیت سنگین خودمان باشیم‌.

او افزود: جوانان ما با دست خالی همچون جهان‌آراها تا آخرین لحظات با کمترین امکانات خرمشهر را حفظ کردند، حماسه‌هایی که در جریان غصب خرمشهر آفریدند بیش از حماسه‌هایی است که در فتح آن رقم زدند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: وظیفه ما این است که روحیه انقلابی را در همه جا تقویت کنیم، چون از یک طرف وارث شهیدان انقلاب هستیم که نباید وارث بدی باشیم و از طرفی هم اگر کشور ما بخواهد در مقابل دشمن پیروزمندانه جلو برود جزء با زنده بودن روحیه انقلابی امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: همه ما وظیفه داریم برای حفظ مملکت و نظام جریان انقلاب را تقویت کنیم، تلفیق پایگاه‌های مقاومت و امامت جماعت می‌تواند به بهبود فضای انقلابی در هر نهاد کمک کند، در شرکت گاز در شهرستان‌ها امامان جماعات باید به‌عنوان یک فعال فرهنگی حضور داشته باشند و به سالم‌سازی فضای ادارات کمک کنند.

آیت‌الله محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرکت گاز باید شاهد کمترین فساد، اختلاس، سوءاستفاده و تعرض بیت‌المال باشیم چون یک جمعیت عظیم فعال وجود دارد که باید به تقویت روح ایمان بپردازد، انسان مومن باتقوا اشتباه نمی‌کند و اعمال و رفتارش پاک است، بلای فساد یکی از آسیب‌های سنگین است که متاسفانه برخی از دستگاه‌های ما گرفتارش شدند.

او افزود: دستی که آلوده به ویروس شد با شستن پاکیزه می‌شود ولی دستی که به فساد آلوده شد باید قطع شود. صحیح نیست انسان به‌جای سیر شدن با معنویات بیاید خودش را با مادیات سیر کند، برخی برای خودشان بنگاه اقتصادی باز کردند، برخی مبالغ قرض‌الحسنه‌ای با مبالغ خیلی پائین ارائه می‌دهند به مردم در حالی که برای خودشان اینطور نیست چون ایمان و آخرت‌ترسی وجود ندارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: چنانچه راه غلط پیشه کنیم از پشت پرده ضربه می‌خوریم و شاهد آثار معنوی اعمال خودمان هستیم، مسئله صرفه‌جویی بسیار مهم است مردم ما در این روزهایی که در کمبود منابع به‌سر می‌بریم در سال ۳ هزار مگابایت برق باید تولید می‌کردیم که محقق نشد، از اسراف دوری کنیم. ادارات و نهادها باید نمونه‌ای از صرفه‌جویی باشند تا مردم هم بپذیرند و به حرفشان گوش کنند، باید از خودشان شروع کنند، پاکی و پاک‌دستی در امامان جماعت و فرماندهان پایگاه‌ها باید مشهود باشد، به‌خصوص کسانی که به یک شکلی به ارزش‌های نظام منتسب هستند باید بیشتر رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: اصل صداقت، امانت و وفا از اصول اسلام است شرط مسلمانی صرفا برپا داشتن نماز نیست، رفتار و کردارشان مدنظر است. دادن هزاران وعده به مردم صحیح نیست. این روزها که تبلیغات انتخاباتی در حال اجراست شاید شاهد وعده‌هایی باشیم که هرگز عملی نمی‌شوند در حالی که خلف وعده گناه کبیره است، پس بیایید کاندیداها را بر طبق وعده و وعیدشان بسنجیم و فریب شعارهای توخالی و وعده‌های پوچ را نخوریم. امیدواریم شاهد فعالیت افرادی که کار را درست انجام نمی‌دهند در این دستگاه‌ها نباشیم، توجه به خصوصیات امام راحل که نفس و نفسی پاک داشت را در این روزها همواره مدنظر قرار بدهید.

photo_2021-05-22_15-18-17

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز