تهیه بیش از ۴۸هزار هکتار نقشه نهایی حدنگار قطعات اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۸:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۳۵۰۸
سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سطح ۴۸ هزار و ۱۵۰هکتار نقشه نهایی حدنگار قطعات اراضی کشاورزی به همراه لایه های مربوطه در سال گذشته در سراسر استان تهیه شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، رضا احمد نژاد افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی نقش مهمی در تسریع ثبت و صدور اسناد املاک دارد و با اهتمام ویژه ای در تمامی اراضی استان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند، اظهار کرد: تهیه نقشه ، گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی در سطح ۶۶ هزار و ۴۰۰ هکتار و همچنین استخراج و تولید اطلاعات سوابق اجرایی و تولید لایه های مربوط به قوانین و مقررات امور اراضی در سطح ۸۸ هزار و ۱۰۰ هکتار از جمله اقدامات انجام گرفته این مدیریت در این زمینه در سال گذشته است.

احمد نژاد بیان کرد : اجرای  طرح کاداستر اراضی در پلاک های رفع تداخل شده به تعداد ۸۵ مورد در سطح ۱۰۱ هزار و ۲۶۱ هکتار، و انجام رفع تداخلات در پلاک های فاقد کاداستر اراضی کشاورزی به تعداد ۲۱ مورد در سطح ۱۶۳ هزار و ۹۳ هکتار در طی سال ۹۹ عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد : طرح کاداستر اراضی کشاورزی با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال های قبل از سال ۹۹ و اعتبارات ملی در سطح ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شروع شده است .

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تهیه و اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی منجر به یکپارچه‌سازی، سرمایه‌گذاری مفید، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی ، تعیین الگوی کشت ، جلوگیری از اختلافات ملکی و حفظ اراضی ملی و کمک به کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی مخصوصا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌شود که نهایتا منجربه صدور اسناد کاداستری و مکانیزه کشاورزی خواهد شد.

در ادامه وی با بیان اینکه رفع تداخل از زمین‌های ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از اقدامات مهمی است که با جدیت در حال پیگیری است، افزود:  همچنین در سال گذشته در راستای صدور اسناد کاداستری ،۶۳ نفر از بهره برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسىناد و املاک معرفی شدند که منجر به صدور تعداد ۹۰ مورد سند جدید در سطح ۵۵ هکتار شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز