مبارزه با علف های هرز و سن غلات در بیش از ۹۳ هزار هکتار از مزارع بوکان

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۵:۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۴۰۱۱
مبارزه با علف های هرز و سن غلات در بیش از ۹۳ هزار هکتار از مزارع بوکان
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوکان از مبارزه با علف های هرز و سن غلات در سطح ۹۳ هزار و ۴۶۰ هکتار از مزارع غلات این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ انور امینی خواه با اشاره به تداوم مبارزه با پوره سن غلات و علف های هرز، افزود: ۳۱ هزار و۷۶۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان علیه سن مادری سمپاشی شده است ومبارزه با آفت سن پوره نیز در بیش از ده هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع انجام  شده است.

امینی‌خواه، با بیان اینکه بیشتر این عملیات سمپاشی مربوط به مزارع گندم است، افزود: مبارزه بر علیه علفهای هرز نیز در سطح ۵۱ هزار و۲۰۰ هکتار انجام شده است.

وی بیان کرد : امسال از مجموع اراضی زیر کشت گندم در بوکان ۷۳ هزار هکتار آن به کشت دیم و ۱۲ هزار هکتار آن به کشت آبی اختصاص یافته است.

امینی خواه، با اشاره به اینکه هرسال مبارزه علیه سن مادر در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه  با ورود این آفت به مزارع غلات انجام می شود،گفت: سمپاشی مزارع غلات علیه آفت سن مادر نقش بسیارمهمی در کاهش پوره سن در مزارع گندم دارد و از طغیان این آفت در مزارع جلوگیری می کند.

امینی خواه ضمن تقدیر از همت والای کشاورزان بوکانی در این زمینه و همکاری آنان با مراکز خدمات جهاد کشاورزی، افزود: بهره برداران و کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستانها و دریافت راهنمایی های فنی لازم باید نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاههای مجاز اقدام کنند.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت قطب مهم کشاورزی استان به شمار می‌رود و هرساله بیشترین برداشت گندم در این شهرستان انجام می‌گیرد و به این دلیل انبار غله آذربایجان‌غربی لقب گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز