۶ هزار معدن به چرخه فرآوری بازگشتند

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۲۱:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۵۸۳۰
۶ هزار معدن به چرخه فرآوری بازگشتند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه ۶ هزار معدنی که در طول سه چهار دهه اخیر راکد یا نیمه‌فعال بوده‌اند مجدداً به چرخه فعالیت و فرآوری بازگشته‌اند که سهم آذربایجان‌غربی ۵۰۰ معدن است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا رزم حسینی عصر امروز هشتم خردادماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با بیان این‌که باید بیشتر بر روی نقاط قوت و مثبت داخلی تمرکز کنیم، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری با تکیه بر نقاط ضعف به دنبال ناامید کردن مردم از نظام و دولت جمهوری اسلامی هستند درحالی‌که مقایسه نقاط قوت و مثبت نشان از اتفاقات مؤثر و مثبت در طول سالیان اخیر است.

وی با بیان این‌که در آینده‌ای نزدیک جشن خودکفایی تولید لوازم خانگی را برگزار خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: در طول سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد وسایل خانگی توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شد که از نظر کیفیت و قیمت در منطقه در رتبه عالی قرار دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و قدرت‌های مستکبر جهان، بیان کرد: علی‌رغم وجود تمامی مشکلات مالی و تحریم‌ها ملت ایران در همه حال با تیکه بر اراده و توان داخلی پیروز میادین مختلف بوده‌اند و خواهند بود.

رزم حسینی با اشاره به حمایت همه‌جانبه از بخش تولید و صنعت در طول ماه‌های گذشته و تکذیب سنگ‌اندازی‌ها و شیطنت برخی، عنوان کرد: در طول ماه‌های گذشته چندین بخشنامه در راستای حمایت از تولید و تولیدکننده ابلاغ شده است که نشان از پیگیری و پشتیبانی دولت از این بخش دارد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه ۶ هزار معدنی که در طول سه چهار دهه اخیر راکد یا نیمه‌فعال بوده‌اند مجدداً به چرخه فعالیت و فرآوری بازگشته‌اند که سهم آذربایجان‌غربی ۵۰۰ معدن است.

وزیر صمت موفقیت اقتصاد را وابسته به ارکان مختلف حکومتی دانست و بیان کرد: با اختلاف و درگیری نمی‌توان کاری از پیش برد بنابراین انتظار می‌رود با همدلی و وحدت مشکلات را سامان بخشید و معضل بیکاری را از بین برد.

رزم حسینی حجم تجارت خارجی کشور طی سال گذشته را ٧۴ هزار میلیارد دلار عنوان کرد و ابراز داشت: ١۴۶ میلیون تن کالا در این قالب از کشور خارج یا وارد شده است. همچنین جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورویی کالاهای غیرضروری طی سال گذشته، افتخاری برای دولت در راستای حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه به کشور بوده است.

وی افزود: همچنین طی سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از تولیدات داخلی در صنایع مختلف استفاده و از واردات اقلام مشابه خارجی جلوگیری شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۴۵٠ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری جدید در کشور به امضا رسیده که می‌توان این رقم را افزایش داد.

همچنین در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت صمت با شرکت مارال صنعت ارومیه در راستای مسئولیت اجتماعی به امضا رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز