سیگار کشیدن احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۸:۳۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۶۴۶۵
سیگار کشیدن احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد
عضو هیات علمی گروه انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: سیگار کشیدن باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان جوان و قبل از یائسگی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر فاطمه همایی شاندیز با اشاره به اینکه تحقیقات همچنین نشان داده است که ممکن است ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض شدید دود سیگار به صورت دست دوم و خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه وجود داشته باشد، بیان کرد: سیگار کشیدن همچنین می تواند عوارض ناشی از درمان سرطان پستان را افزایش دهد .

وی ادامه داد: آسیب به ریه ها در اثر پرتودرمانی، مشکل در بهبودی پس از جراحی و بازسازی پستان، خطر بیشتری برای لخته شدن خون هنگام مصرف داروهای درمانی هورمونی در زنانی که سیگار مصرف می کنند بیش از دیگران است.

عضو هیات علمی گروه انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پس اگر سیگار نمی کشید ، شروع نکنید. اگر سیگار می کشید ، برای کمک به ترک سیگار از هر منبعی که می توانید پیدا کنید استفاده کنید، اظهار کرد: دانستن همه مشکلات مربوط به سیگار کشیدن همیشه برای ترک سیگار کافی نیست؛ سیگار کشیدن عادتی است که ترک آن بسیار سخت است.

وی افزود: خوشبختانه اگر در مورد ترک سیگار جدی هستید، منابع متعددی در دسترس است که به این موضوع کمک کننده هستند.

دکتر همایی با اشاره به اینکه سیگار کشیدن باعث بسیاری از بیماریها می شود بنابراین اگر تصمیم گرفتیم سیگار را ترک کنیم راهکارهای مختلفی برای داشتن زندگی سالم  وجود دارد، عنوان کرد: مصرف سیگار در زنان می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد از همین رو امیدواریم زنان سرزمین مان با دوری از این مواد دخانی به حفظ سلامتی خود کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز