ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محورهای ارتباطی استان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۰:۳۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۶۵۰۷
ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محورهای ارتباطی استان آذربایجان‌غربی
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از ثبت تخلفات سرعت لحظه ای در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، بهزاد برقی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با هدف هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای شاخص‌های ایمنی و کاهش میزان تخلفات سرعت و سوانح رانندگی، ۴۱ سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور و مرور در سطح استان در حال اجرا بوده که از این تعداد ۳۸ سامانه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای تعداد تخلفات به صورت لحظه ای در هر محور قابل رصد و اعلام است، اضافه کرد: این سامانه‌ها پیشتر به منظور ثبت تخلفات لحظه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر با ارتقا عملکرد آن نسبت به ثبت تخلفات مربوط به سرعت متوسط نیز اقدام و برگ جریمه از طریق مرکز پلیس راه کشور صادر می شود.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: ثبت سرعت متوسط با استفاده از فرمول ساده سرعت تقسیم بر مسافت طی شده محاسبه شده و متخلفین برابر قانون جریمه می شوند که تمامی این ابزار در راستای افزایش ایمنی ترددهای جاده ای و حفظ جان و مال کاربران جاده ای به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به دیگر قابلیت‌های دوربین های ثبت تخلفات ترددهای جاده‌ای اضافه کرد: همچنین این دوربین ها قادر هستند تخلف نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را ثبت کرده و به مراکز پلیس اطلاع دهند.

برقی گفت: در یک ماه گذشته نزدیک به یک میلیون تردد در محورهای ارتباطی استان ثبت شده که متوسط سرعت این ترددها ۸۰ کیلومتر بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز