مبارزه با آفت سن غلات در بیش از ۱۲۴هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۵:۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۶۷۹۷
مبارزه با آفت سن غلات در بیش از ۱۲۴هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان‌غربی
سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از مبارزه با آفت سن مادری و پوره در بیش از ۱۲۴هزار و ۲۹۰ هکتارازمزارع غلات استان خبر داد.

به گزاش برنا آذربایجان‌غربی، جعفر وحدت افزود: با توجه به بازدیدهای مستمر میدانی از اماکن زمستان‌گذران و روند ریزش سن مادری، اولین ریزش از ۱۰ فروردین با توجه به شرایط آب و هوایی از سطح شهرستان‌های استان گزارش شد که تاکنون در سطح ۱۱ شهرستان در مزارعی که در حد نرم مبارزه بودند، این عملیات اجرایی شده است.

وحدت با بیان اینکه امسال بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت غلات رفته است ،‌‌ اظهار کرد: تا کنون در سطح ۶۶ هزار و ۶۱۱ هکتاراز مزارع گندم استان مبارزه با افت سن مادری و در سطح ۵۷ هزار و ۶۷۹هکتار مبارزه با آفت سن پوره  و در سطح ۹۴ هکتار مبارزه با افت سن پوره در مزارع جو انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پایش و بررسی روزانه مزرعه‌ای توسط کارشناسان در حال اجراست و همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: در مزارعی که در حد نرم مبارزه باشند گندم‌کاران با توجه به محدودیت زمانی لازم است با راهنمایی کارشناسان تا یک هفته آینده اقدام به مبارزه شیمیایی کنند.  

وی ادامه داد: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری بوده و رعایت استفاده از سموم توصیه شده برابر دز مصرفی اعلامی از سوی سازمان حفظ نباتات برابر مصوبه هیئت نظارت بر سموم کشور الزامی است تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب استانداردهای تولید نیزعایت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز