آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۹:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۷۰۳۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته گذشته برای ۳۸۲۰ نفر تست رپید و PCR انجام شده است که از این تعداد تست، آزمایش ۹۲۲ نفر مثبت شده است؛ یعنی نتیجه تست ۲۵ درصد آزمایش‌دهندگان مثبت بوده‌ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مهدی قلیان  اظهار کرد: با توجه به افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون در سطح شهر مشهد که با همکاری شهرداری و اداره آموزش و پرورش و دستگاه‌های دیگر انجام شد، توانسته‌ایم از تجمع افراد در این مراکز جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به محض دریافت محموله بعدی واکسن، افراد بالای ۷۰ سال را واکسینه خواهیم کرد، گفت: پس از آن، واکسیناسیون افرادی که شغل‌های خطرناک دارند، شامل رانندگان وسایط حمل‌ونقل عمومی، خبرنگاران و غیره را آغاز خواهیم کرد و امید داریم که این واکسیناسیون در اوایل تیر ماه انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آمار شیوع کرونا در استان، بیان کرد: روند کاهشی بستری‌های مبتلا به کرونا در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد.، در کل خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۰ بیمار  بستری شدند و مجموع کل بستری‌های استان تا این لحظه ۹۰۷ نفر است که ۲۴۵ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص مراجعات سرپایی، بیان کرد: در میزان مراجعه‌کنندگان‌ سرپایی نیز روند کاهشی مشهود است، در هفته گذشته ۳۸۲۰ نفر تست رپید و PCR انجام داده‌اند که از این تعداد تست، آزمایش ۹۲۲ نفر مثبت شده است؛ یعنی نتیجه تست ۲۵ درصد آزمایش‌دهندگان مثبت بوده‌ که در دوران اوج بیماری، این رقم به ۳۳ درصد رسیده بود، در اسفند و بهمن سال گذشته درصد مثبت بودن تست کرونای افراد به ۹ درصد نیز رسیده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز