تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی در آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۱۳:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۸۷۲۸
تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی در آذربایجان‌غربی
طرح مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی برای اولین بار در استان آذربایجان‌غربی انجام خواهد شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ و در طی مهرماه، هفته دولت و دهه فجر ۹۳ پروژه در قالب ۵۵۷ کلاس درس افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود این در حالی است که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در جذب خیرین ملی نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

طیب قاسمی گفت: با ورود بنیاد برکت و بنیاد علوی و هلدینگ عظام خودرو در مجموع ۲۴۶ کلاس درس تعهد شد که اجرای ۱۷۳ کلاس درس به اتمام رسید و ۷۳ کلاس درس نیز درحال اجراست و ۵۱۰ کلاس درس در انتظار اخذ مجوز برای آغاز عملیات است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به پیگیری پروژه های محرومیت زدایی در استان و تخصیص اعتبار آنها گفت: این پروژه ها با اولویت شهرستان های محروم استان انجام می پذیرد که با شناسایی و نیازسنجی در مناطق حاشیه شهرها احداث خواهند شد.

وی افزود اعتبارات بخشی از این پروژه ها با پیگیری های امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی و در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی پیگیری می شود.

طیب قاسمی گفت: در راستای محرومیت زدایی احداث ۱۲ باب مدرسه در قالب مدارس بازآفرینی نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

سپیده طیب قاسمی اظهار داشت در سال جاری و برای اولین بار پیگیر اجرای طرح مهم و کلیدی مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی هستیم. در تلاش هستیم که این طرح را با همکاری دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی و صنعتی ارومیه و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی به اجرا درآوریم.

این طرح یکی از طرح های مهم  ماندگار و تنها سند تدوین شده در بحث فضاهای آموزشی استان خواهد بود که پس انجام مذاکرات به زودی مطالعات آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به تحولات چشمگیر استان در حوزه مدرسه سازی، از همکاری و همراهی های مجدانه‌ی ادارات و سازمان های مرتبط به ویژه استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل آموزش و پرورش و مجامع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان‌غربی قدردانی کرد و گفت این تحولات اتفاق نمی افتاد مگر با همدلی و تلاش های نهادهای مرتبط با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی.

نظر شما