مدیر کل امور عشایر لرستان خبرداد :

توزیع ٢٤٤ پنل خورشیدی بین عشایر کوچرو لرستان

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۹۳۳۸
توزیع ٢٤٤ پنل خورشیدی بین عشایر کوچرو لرستان
سید ضیاء موسوی نیا گفت: مرحله اول توزیع پنلهای خورشیدی بین عشایر کوچرو لرستان آغازشد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ موسوی نیا در مراسم تحویل پنلهای خورشیدی بین عشایر کوچروبه رسانه ها ، اظهارکرد:  تعداد ٢٤٤ دستگاه پنل خورشیدی در مرحله نخست بین عشایر دوقطبی که از شهر و روستا دور میباشند و به شبکه برق سراسری دسترسی ندارند درمنطقه عشایری گاومیر بخش زاغه شهرستان خرم آباد توزیع شد.

او افزود:  با تلاش و کوشش سازمان امورعشایر ایران و وزارت نیرو اقداماتی جهت تامین پنلهای خورشیدی به تعداد ۲۰هزار دستگاه درسالجاری جهت توزیع بین عشایر کوچرو بعمل آمده و امروز دراین منطقه عشایری شاهد روشنایی سیاه چادرهای عشایر زحمت کش هستیم.

 موسوی نیا سهم استان لرستان از این ۲۰هزاردستگاه را  ۱۳۰۸ دستگاه اعلام کرد و گفت:امروز تعداد۲۴۴ دستگاه بین عشایر دوقطبی که درقشلاق و ییلاق فاقد برق میباشند توزیع شد.

 این مسئول یادآورشد: مابقی پنلهای خورشیدی تاپایان مرداد ماه سالجاری با هماهنگی شرکت نیروی برق استان لرستان و اداره کل امورعشایر تامین و بین عشایرتوزیع خواهدشد.

مدیرکل امور عشایری  لرستان خاطر نشان کرد: همانطور که عشایر کشور نیاز به آب آشامیدنی سالم دارند تامین برق آنان نیز از دیگر اولویت ها می باشد و با بردن روشنایی به سیاه چادرها،عشایر از انرژی پاک و بدون ضرر برای محیط زیست استفاده می کنند.

اوگفت:این فرصت برای فرزندان عشایر بوجودمی آید در این شرایط کرونایی که بیشتر کلاسها بصورت مجازی تشکیل میشود از این نعمت استفاده نمایند.

 مدیر کل امور عشایر لرستان  آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب جنگل ها و مراتع باشیم.

او با بیان اینکه عشایر دارای اقتصاد تولیدی و نماد اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی هستند، ضرپری است  مورد حمایت دولت قرارگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز