گام های نهایی برای تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۰۹:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۰۱۱۶۷
گام های نهایی برای تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از اینکه لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به تصویب خانه ملت برسد، اما اجرای آن از ابتدای فرودین 1400 خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  دکتر محسن فتحی در گفتگو با خبرنگاران به درخواست بازنشستگان سراسر کشور از مجلس برای تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بنده به همراه جمعی دیگر از همکاران در مجلس رایزنی هایی را برای تصویب نهایی این لایحه آغاز کرده ایم.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه کانون بازنشستگان استانداری کردستان نیز خطاب به مجمع نمایندگان نامه ای را ارسال کرده است، بیان داشت: فارغ از اینکه این لایحه چه زمانی از تصویب نهایی مجلس بگذرد اما اجرای آن از ابتدای فرودین 1400 خواهد بود.

فتحی گفت: به این ترتیب تا حدی نگرانی بازنشستگان در خصوص زمان تصویب این لایحه رفع خواهد شد.

وی افزود: قید دو فوریت در لایحه به این معناست که فوریت لایحه بلافاصله در دستور مجلس قرار خواهد گرفت و با توجه به رویکرد مثبت مجلس به این لایحه اطمینان داریم لایحه بصورت فوریت دار در مجلس بررسی و انشالله تصویب نهایی خواهد شد.

گفتنی است هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه، 9 تیر ماه خود با هدف استمرار متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان پس از پایان برنامه ششم توسعه و به منظور برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع دغدغه و بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، «لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان» را به تصویب رساند.

به گفته محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه این لایحه با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد. همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان است که با ارائه این لایحه به مجلس زمینه تحقق آن فراهم می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز