دولت دوازدهم توجە ویژەای بە غرب کشور برای توسعەگردشگردی داشتە است/ ثبت جهانی اورامان در اوایل مرداد در یونسکو بررسی می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۵:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۲۵۸۱
دولت دوازدهم توجە ویژەای بە غرب کشور برای توسعەگردشگردی داشتە است/ ثبت جهانی اورامان در اوایل مرداد در یونسکو بررسی می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد که در دولت دوازدهم توجه ویژه ای به غرب کشور در جهت توسعه و رونق گردشگری در منطقه شده است. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علی اصغر مونسان در مراسم بهره برداری و افتتاح مجتمع گردشگری و رفاهی سپهر تابناک غرب در دیواندره گفت: در راستای توزیع یکنواخت گردشگر در سطح کشور توجه خاصی به دیگر مناطق و از جمله غرب کشور و کردستان شد. 

وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت های فراوان و مطلوبی در بخش گردشگری و توریسم دارد، افزود: هم اکنون ۷٨ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح استان وجود دارد که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

مونسان عنوان کرد: دو هزار و ۵۰۰ تخت بە چهار هزار تخت اقامتی کردستان با اتمام دو هتل پنج ستارە و یک هتل چهار ستارە افزودە خواهد شد.

وی بوم گردی را از‌دیگر ظرفیت های گردشگری و جذب توریسم ذکر کرد و گفت: کردستان با ظرفیت های طبیعی و تاریخی که دارد باید بتواند به یک قطب بوم گردی تبدیل شود. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از موضوعات مهم برای کردستان را ثبت جهانی اورامان دانست و گفت: اوایل مردادماه کمیته میراث فرهنگی یونسکو تشکیل می شود و به سبب اهمیت موضوع خد در آن جلسه شرکت خواهم کرد. 

مونسان ابراز امیدواری کرد بتوانیم در مردادماه سالجاری خبر خوش ثبت جهانی اورامان را به مردم کردستان بدهیم که این مسئله نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری خواهد داشت.

نظر شما