از زمان شیوع ویروس دلتای هندی ؛

میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا به ۲ هزار نفر در روز رسیده است

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۲۱:۳۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۰۳۷۹۶
میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا به ۲ هزار نفر در روز رسیده است
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس دلتای هندی روزانه 2 هزار نفر به مراکز منتخب کرونا جهت انجام نمونه‌گیری مراجعه می کنند که از این میزان نتیجه نزدیک به 30 درصد تست ها مثبت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: در حال حاضر 40 مرکز فعال منتخب کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد 22 عدد آن در شهر مشهد است و 18 مرکز دیگر در شهرهای فریمان، سرخس، کلات، طرقبه‌شاندیز، گلبهار، چناران، قوچان، درگز، باخرز، تایباد، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی با شیوع ویروس دلتای هندی افزایش میزان مراجعات و افزایش تست‌های پی.سی.آر و رپید تست‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: در این روزها شاهد شیوع گونه‌ای جدید از ویروس کرونا به نام دلتای هندی هستیم روزانه 2 هزار مراجعه‌کننده به مراکز منتخب کرونا جهت انجام نمونه‌گیری داریم که از این میزان جواب نزدیک به 30 درصد آن مثبت بوده است و به نسبت دو هفته قبل افزایش 25 درصدی نمونه‌ها و مثبت‌ها را شاهد بودیم، در ایام موج پنجم کرونا از مردم می‌خواهیم که هشدارها را بیش از پیش جدی بگیرند تا گرفتار این ویروس منحوس نشوند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مراکز منتخب کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد راه‌اندازی شدند که این مراکز ویژه خدمات سرپایی بیماران مشکوک به کرونا است.

دکتر درخشان اضافه کرد: این مراکز در راستای غربالگری و به منظور ارائه خدمات سطح یک به بیماران سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کووید 19همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با ذکر این نکته که رعایت نکات پیشگیرانه باید همواره و تا پایان بحران کرونا، مد نظر و مورد توجه باشد، تأکید کرد: در شرایط بحرانی کرونایی همچنان بر رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در راستای پیشگیری از ابتلا به انواع جهش یافته ویروس کرونا توصیه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز