پوشش بیمه حوادث برای مشترکین گاز طبیعی

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۸:۴۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۴۳۴۷
فعله گری در جلسه مشترک شرکت گاز کردستان با شرکت بیمه تجارت نو گفت: مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان با پوشش بیمه ای در برابرحوادث مصون سازی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  احمد فعله گری در مورد بیمه مشترکین شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : بر اساس قرارداد جدید شرکت ملی گاز ایران با شرکت سهامی بیمه تجارت نو ،  کلیه مشترکین در بخش های خانگی و تجاری  در استان کردستان نسبت به حوادث ناشی ازاستفتده از گاز بیمه شدند.

فعله گری   با بیان  اینکه بیمه شدن کلیه مشترکین خانگی و تجاری موجب مصون سازی آنان در برابر جوادث می شود  اظهار کرد: با توجه به اینکه هموطنان در هر زمان بایستی نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد و حق بیمه بر مبنای قانون بودجه از طریق قبوض گاز مشترکین محاسبه می‌شود.

وی یادآور شد : بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ‌هر مشترک خانگی گاز طبیعی در مناطق شهری ماهانه 2000هزار ریال  و مشترکان خانگی مناطق روستایی 1000 ریال  را به عنوان حق بیمه پرداخت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مبالغ حق بیمه مشترکین در بخش روستایی را این گونه توضیح داد : برای مشترکان روستایی مبالغ فوق الذکر معادل ۵۰ درصد است و این وجوه، مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه حداکثر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: حداکثر جبران خسارت‌های مالی به واحد مسکونی نیز به ازای هر واحد مسکونی آسیب ‌دیده حداکثر تا ۷۰۰ میلیون ریال مقرر شده است.

فعله گری ادامه داد: شرکت بیمه گر پس از اعلام حادثه و بررسی کارشناسی اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت پرداخت خواهد شد؛ همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم و یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک مثبته پرداخت خواهد شد.

در ادامه جلسه بیگ  محمدی مدیر شعبه استانی شرکت بیمه تجارت نو ضمن تشکر از میزبانی شرکت گاز استان برای هماهنگی بیشتر در زمینه اجرای دقیق و اصولی مفاد پیمان گفت : این شرکت آمادگی دارد برای کاهش حوادث و آموزش فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گازطبیعی هرگونه همکاری در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی را با همکاری روابط عمومی شرکت گازاستان داشته باشد. 

وی تاکید کرد : خدای ناکرده در صورت بروز هر گونه حادثه ناشی از استفاده از گاز طبیعی این شرکت ظرف مدت 20 روز خسارت مشترک را برآورد و پرداخت خواهد کرد.

در پایان جلسه شرکت کنندکان در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را برای اجرای بهتر ، دقیق تر و با صرف  کمترین زمان ممکن برای کمک به مشترکان حادثه دیده ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز