۸۹ درصد دام های آذربایجان‌غربی هویت گذاری شدند

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۴۶۳۶
۸۹ درصد دام های آذربایجان‌غربی هویت گذاری شدند
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین ۸۹ درصد دام های دامداران استان پلاک کوبی و هویت گذاری شدند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اکبر کرامتی در جلسه ساماندهی پلاک کوبی احشام با اعلام این خبر افزود: طرح هویت گذاری دام‌ها از سال ۹۷ آغازشده بود که از پیشرفت چندان خوبی برخوردار نبود و به دلیل اینکه از اواسط سال ۹۹ تحویل نهاده به دامدار منوط به پلاک کوبی گردید ، شاهد مشارکت دامداران و پیشرفت زیادی در امر پلاک کوبی دامها بودیم.

وی ضمن تقدیر از مجریان طرح پلاک کوبی و معاونت بهبود تولید دامی سازمان، به رتبه سوم استان در کشور در این زمینه اشاره و تاکید کرد: تا پایان شهریور می بایستی کل دام‌های استان هویت گذاری شوند.

پرویز بستانچی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با مقایسه جمعیت دامی استان با آمار پلاک کوبی اظهار کرد: در بخش گوسفند و بره ۹۹ درصد و در گاوهای استان ۸۰ درصد پلاک کوبی شده اند‌.

وی با اعلام امار پلاک کوبی اتحادیه ها گفت:  بیشترین آمار پلاک کوبی شده در استان متعلق به اتحادیه های دام و طیور و کمترین آن به صندوق بیمه کشاورزی است و میانگین کل پلاک کوبی استان را ۸۹ درصد اعلام کردند.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری تمامی مجریان طرح تا پایان شش ماهه اول سال جاری کل دام‌های استان پلاک کوبی شوند.

وی اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

 

هم اکنون طبق آمار موجود ۴میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد.

 

 

نظر شما