معاون امور جوانان؛

یکی از بنیادی‌ترین مسائل در حوزه ازدواج، ازدواج آگاهانه، به موقع، ساده و پایدار است

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۰:۴۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۶۶۵۵
همزمان با هفته ازدواج معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان به منظور تشریح اقدامات و برنامه های این هفته نشست خبری با اصحاب رسانه استان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ در دومین روز از هفته ازدواج و به مناسبت گرامیداشت این ایام نشست خبری معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اصحاب رسانه استان ظهر روز سه شنبه 22 تیرماه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

"گلاویژ فتاحی" معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در این نشست گفت یکی از بنیادی‌ترین مسائل در حوزه ازدواج، ازدواج آگاهانه، به موقع، ساده و پایدار است .

فتاحی با اشاره به اینکه نقش اعضای سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه در بحث آموزش جامعه به منظور تحکیم و پایداری ازدواج جوانان بسیار مهم است افزود: رسانه ها، تریبون‌های بسیار قابل اعتمادی برای ارائه راهکار‌ها و اطلاعات بروز به جامعه هدف هستند.

وی اظهار داشت؛ رصد آمار ازدواج و طلاق در کردستان می‌تواند چالش‌های زیادی را با خود به همراه داشته باشد و در این راستا مقایسه تغییرات کمیت ازدواج در سال 98 نسبت به سال 99 قریب به 1.33 درصد افزایش نرخ ازدواج را در استان نشان می‌دهد این در حالی است که طلاق در این مدت ۸.۷۸ درصد افزایش پیدا کرده که نگران کننده است.
معاون امور جوانان تاکید کرد: نمی‌توان فقط یک عامل را دلیل افزایش طلاق دانست، چراکه مجموعه‌ای از عوامل در این رابطه دخیل است و باید مورد تحقیق قرار گیرد.
فتاحی یادآور شد: تاکید ما بر امور فرهنگی و ضرورت کار فرهنگی است چون با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان پسندیده نیست که آمار ازدواج ما پایین و آمار طلاق در این استان بالا باشد.
وی افزود: با یک همت همگانی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در امور فرهنگی می‌توان تمایل به ازدواج را در جامعه افزایش داد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۹ مرکز مشاوره همکار با اداره کل ورزش و جوانان کردستان مشاوره‌های فردی و گروهی به جوانان، زوج های جوان و خانواده ها انجام می‌دهند و طرح‌هایی نیز در این راستای و در جهت ترویج ازدواج در آینده اجرا می‌شود.
 
 
در پایان این نشست از اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان که نقش موثری در ترویج ازدواج آگاهانه و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی با موضوع ازدواج داشته اند تجلیل به عمل آمد.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز