مردم محور مدیریت خاموشی ها و مدیریت مصرف 

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۷۸۴۱
مردم محور مدیریت خاموشی ها و مدیریت مصرف 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: همراهی مردم می تواند به رفع خاموشی های برق در کردستان کمک کند. 

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، هیوا لهونیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدیریت مصرف برق به مردم بر می‌گردد که اگر در این زمینه با ما همکاری نکنند قطعا شاهد افزایش قطعی‌ها در استان خواهیم بود. وی افزود: سهمیه میزان قطع برق هر استان روزانه از مرکز به ما اعلام می‌شود و ما موظف هستیم که میزان خاموشی‌ها را به صورت عادلانه ما بین مشترکان تقسیم کنیم اما در این زمینه استثناءهایی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان موارد استثناء در خاموشی برق را مراکز بیمارستانی، اینترنتی و ایستگاه‌های پمپاژ آب برشمرد و گفت: با توجه به اینکه این مکان‌ها جزو مراکز حساس شهری هستند، برق آنها قطع نمی‌شود به همین دلیل مناطق جوار این مراکز نیز با خاموشی روبرو نخواهند بود. وی ادامه داد: همچنین در مواردی نیز به دلیل افزایش سرعت در بهره برداری از پروژه‌های شاخص عمرانی استان برق موردنیاز برای احداث آنها تامین خواهد شد تا رفاه و نیازمندی و آسایش مردم تحت شعاع قطعی برق قرار نگیرد.

لهونیان عنوان کرد: تولید و مصرف برق در کشور باید با یکدیگر هماهنگ باشد و اگر میزان مصرف از تولید بالاتر برود شاهد خاموشی‌ها خواهیم بود تا شبکه برق کل کشور دچار آسیب نشود. وی با بیان اینکه اگر شبکه برق کشور مختل شود تا ۲ روز با مشکل مواجه خواهیم بود، ادامه داد: گاهی اوقات به دلیل اینکه شبکه برق کشور حفظ شود خاموشی‌هایی خارج از برنامه اعمال می‌شود که فرصت اطلاع رسانی آنها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: گاهی اوقات برنامه‌ریزی خاموشی‌ها که از روز قبل اطلاع رسانی شده است با تغییراتی روبرو می‌شود که این مسئله نیز به دلیل افزایش یا کاهش مصرف مردم اتفاق می افتد و فرصت اطلاع رسانی آنها وجود ندارد. وی عنوان کرد: از امروز سعی خواهیم کرد که با فرمول جدید برنامه خاموشی‌ها را اطلاع رسانی کنیم و قطعی‌ها با کمترین تغییر زمانی و دقیق‌تر انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز